شکار اسماعیل پلنگ در پارک ملی گلستان


شکار  اسماعیل پلنگ  در پارک ملی گلستان

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گالیکش از دستگیری یکی از شکارچیان غیرمجاز سابقه‌دار معروف به اسماعیل پلنگ در پارک ملی گلستان در شرق این استان خبر داد و گفت که این فرد به اتهام شکار غیرمجاز حیوانات حمایت‌شده‌ای مانند قوچ، میش، مرال، کل و بز تحت تعقیب قرار داشت.

سرهنگ فریدون جهانتیغ روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از محل دستگیری این فرد علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف، مقادیری فشنگ جنگی نیز کشف شد.

وی بیان کرد: این متخلف حرفه ای پس از شکار حیوانات وحشی اقدام به حمل لاشه ها به مراکز سکونتگاهی کرده و سپس لاشه حیوانات را با قیمت گزاف به فروش می رساند.

وی گفت که این شکارچی سابقه دار بارها در جدال با محیطبانان موفق به فرار شده بود.

پارک ملی گلستان میزبان هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران است که به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بر اساس آخرین سرشماری حیات وحش با محوریت گونه‌های علفخوار، بیش از پنج هزار راس قوچ و میش، کل و بز و آهو در این پارک شناسایی و سرشماری شدند.

پارک ملی گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

بیشتر گستره این پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت