برنامه‌های فرهنگسرای خانواده تهران طی هفته دفاع مقدس اعلام شد


برنامه‌های فرهنگسرای خانواده تهران طی هفته دفاع مقدس اعلام شد

تهران-ایرنا- فرهنگسرای خانواده در تهران برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی را به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هدف تقویت هویت ملی برگزار می‌کند که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونا، به فضای مجازی اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا علاقه‌مندان و عاشقان مکتب عاشورا در سراسر جهان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای خانواده در فضای مجازی می‌توانند به نشانی‌های Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه عکس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر

نمایشگاه عکسی به همین منظور آشنایی نسل جدید با وقایع تاریخی کشور از جمله هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه ایثار و شهادت از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در این فرهنگسرا برپا می‌شود و حال و هوای رزمندگان اسلام در نمایشگاه به تصویر در می‌آید.

انتشار ویدئوکلیپ «عشق به زبان جنگ»

ویدیوکلیپ «عشق به زبان جنگ» برگرفته از کتاب «آن طرف پل معلق» نوشته «زهره کیانی امینه» به همت کتابخانه فرهنگسرای خانواده دوم مهرماه در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ این کتاب روایت همسر جانبازی است که فداکارانه با عشق زندگی می‌کند و از هیجده داستان کوتاه و بلند تشکیل شده و با سبک بدیع و قلم نو و به روزهای پر از تألم جنگ به غیر از داستان اول کتاب (آن طرف پل معلق) اشاره دارد.

مسابقه مجازی کتابخانی

با توجه به نقش ایثار و از خودگذشتگی در خانواده و تاثیرپذیری نوجوانان و انعکاس آن در جامعه، مسابقه مجازی کتابخوانی «صدای پای پیروزی» برگرفته از کتاب «خواب خون» به قلم «محمد عزیزی» با مشارکت انتشارات روزگار سوم مهرماه در فرهنگسرای خانواده تهران برگزار می‌شود.

انتشار فایل کتاب «خواب خون»

فایل کتاب «خواب خون»، با موضوع جنگ ایران و عراق دربردارنده داستانی براساس زندگی شهید «محمّدحسین فهمیده» است که از سوی فرهنگسرای خانواده منتشر می‌شود؛ نویسنده این کتاب خاطره‌ها و داستان زندگی این شهید را طی گفت‌وگو با خانواده‌ و دوستانش، دیدن نوارهای ویدئویی مربوط به خاطره‌های خانواده، گفت‌وگو با دوستان و معلمان شهید درباره او و براساس خاطره‌های همرزمانش در خرّمشهر نگاشته است.

انتشار فتوکلیپ «روایت عشق»

فتوکلیپ «روایت عشق» برگرفته از کتاب «گنج پنهان» از انتشارات حدیث‌قلم در ادامه برنامه‌های کتابخانه فرهنگسرای خانواده و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس منتشر می‌شود؛ این فتوکیپ به منظور تقویت مطالعه در زمینه ادبیات جنگ و خاطره‌نویسی با همکاری کانون ادبی صدای قلم و چند نویسنده چهارم مهرماه در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

برپایی سه نمایشگاه مجازی عکس

نمایشگاه‌های مجازی عکس با عنوان «نقش خانواده و جنگ» دوم مهرماه، «نقش ماندگار زنان در دفاع مقدس» و نمایشگاه مجازی کتاب با عنوان «قافله‌داران عشق» ۳۱ شهریور در فرهنگسرای خانواده برپا می‌شود.

از روایت حماسه شهید همت تا وصیت‌نامه شهدا

«نیمه پنهان ماه» به منظور آشنایی خانواده‌ها با زندگی، تفکر، اعتقادها و مبارزه‌های سرداران هشت سال دفاع مقدس با انتشار بخش‌هایی از زندگی و مبارزه‌های شهیدهمت در یکم مهرماه، «روایت حماسه» با مشارکت مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس برگرفته از کتاب «جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل» با انتشار اسناد مهم از آغاز جنگ در ۳۱ شهریور و «وصیت‌نامه شهدا» با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت با انتشار بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدا با موضوع خانواده در ۳۱ شهریور و پنج مهرماه از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای خانواده در فضای مجازی است.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال چهلمین سالگرد این دفاع منجر به پیروزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی