استاندار خراسان جنوبی: سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد


استاندار خراسان جنوبی: سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار این است که مدیران با استفاده از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌ها، امسال نیز سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سرعت گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای افزایش سهم استان از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۰ هستیم لذا از مدیران انتظار می‌رود با تلاش و جدیت هرچه بیشتر نسبت به افزایش سهم استان از اعتبارات سال آینده اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از دستگاه‌ها انتظار داریم چنانچه برای اجرای پروژه‌ای نیاز به اخذ مجوز دارند، اعلام کنند تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های مربوطه، مقدمات کار فراهم و پروژه‌ها ردیف‌دار شود.

وی تصریح کرد: ردیف‌دار شدن پروژه‌ها تا قبل از شکل‌گیری لایحه بودجه در دولت، شرط موفقیت در اختصاص اعتبار در بودجه است.

معتمدیان گفت: با عنایت دولت در سال جاری در اعتبارات نقدی تخصیص یافته، به نسبت سال گذشته شرایط خوبی داشتیم و این اعتبارات براساس اولویت‌های تعیین شده به حساب دستگاه‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است پروژه‌هایی که در دهه فجر و نهایت تا پایان سال تکمیل می‌شوند، تخصیص بیشتری داشته باشند، بنابراین مدیران باید پروژه‌هایی که قابلیت اتمام تا پایان سال را دارند به معاونت عمرانی استانداری معرفی کنند.

وی با بیان این که ۸۵ درصد اعتبارات در قالب ردیف‌های ملی دیده شده است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان توانستند با پیگیری‌های مجدانه خود، چندین برابر ردیف استانی از محل ردیف ملی، اعتبار جذب کنند که این اقدام در نوع خود بی‌سابقه بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از اقدامات بی‌سابقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث واحدهای مسکونی روستایی در سال گذشته گفت: تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز در برخی از این واحدها با موانعی همراه است که باید دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه سریعتر نسبت به رفع آنها همت گمارند تا مردم مشکلی نداشته باشند.

وی به مشکل محدودیت زمین در بخش عمده‌ای از روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با وجود گستردگی استان، اینکه پروژه‌هایی به دلیل نبود زمین متوقف شوند، اصلا قابل قبول نیست و با سیاست‌های دولت و استان در تحقق مهاجرت معکوس منافات دارد، بنابراین از بنیاد مسکن و منابع طبیعی انتظار می‌رود، با تغییر رویکردها نسبت به الحاق زمین به روستاها اقدام کنند تا در هیچ روستایی مشکل زمین نداشته باشیم.

معتمدیان اظهار داشت: سال گذشته پروژه‌هایی همچون احداث مسکن روستایی، نصب نیروگاه‌های خورشیدی و سایر موارد از راهکارهایی بود که مهاجرت معکوس را به همراه داشت.

وی به ظرفیت خیرین مسکن‌ساز در پر کردن خلأهای موجود در روستاهای با جمعیت پایین اشاره کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از توان نهادهای حاکمیتی، طرح‌های خوبی در قالب اسناد توسعه شهرستان‌های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی، همچنین بودجه‌های دستگاه‌های معین تجربه‌های موفقی رقم خورد و در خیلی از شاخص‌ها، جایگاه استان را ارتقا داد.

نماینده عالی دولت در استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در عمل به تعهدات خود در تفاهم‌نامه‌ها جدی‌تر باشند تا روند اجرای کارها شتاب گیرد.

وی به تأثیر حضور نهادهای حاکمیتی در افزایش سهم اعتبارات استان اشاره و تصریح کرد: این اعتبارات که در پروژه‌های عمرانی هزینه شده، نقش مؤثری در تحولات شهرستان‌های مرزی داشته است.

چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با سه دستور کار بررسی و تصویب اولویت‌های پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و ارائه گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان درخصوص اعتبارات ملی و تخصیص دریافتی سال جاری و نحوه هزینه‌کرد آن همراه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!