موردی از ابتلای دانش‌آموزان یزدی به کرونا در فضای مدرسه گزارش نشده است


موردی از ابتلای دانش‌آموزان یزدی به کرونا در فضای مدرسه گزارش نشده است

یزد- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا دانش‌آموزان استان در فضای مدارس به کرونا گزارش نشده و منشا ابتلا تعداد انگشت شماری از دانش آموزان به این بیماری نیز خانواده و محیط بیرون بوده و ربطی به فضای آموزشی نداشته است.

مصطفی خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در واکنش به برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان استان یزد به کرونا افزود: پیش از بازگشایی مدارس به خانواده ها توصیه شده که اگر پدر و مادر و یا هر یک از بستگان درجه یک دانش آموزان به کرونا مبتلا هستند از آوردن آنان به مدرسه خودداری و از طریق شبکه شاد و فضای مجازی آموزش آنان را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: تنها منبع رسمی و قابل اتکا در مورد اعلام خبرهای کرونا دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش است و این ۲ منبع هم تاکنون اعلام نکرده اند که دانش آموزی در این استان درفضای مدرسه به کرونا مبتلا شده است.

این مسوول، سلامت دانش آموزان را خط قرمز وزارت آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه همه بسترهای بهداشتی در مدارس مهیا شده، یادآور شد: این روزها فشار زیادی بر مدیران و کادر مدارس وارد می شود و همه تلاش خود را برای حفظ سلامتی دانش آموزان بکار گرفته‌اند و تمام پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود.

وی با بیان اینکه به خانواده ها حق می دهیم که نگران سلامت فرزندان خود باشند، تصریح کرد: کرونا موجب شد تا سواد سلامت والدین و دانش آموزان افزایش یابد و آنها با زدن ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی در مدارس حاضر می شوند.

خلیلی، هرگونه تصمیم گیری برای وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو را مربوط به ستاد ملی کرونا اعلام کرد.

بیش از ۲۶۰ هزار دانش آموز امسال در استان یزد مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟