52 میلیارد تومان مشوق‌ سرمایه‌گذاری در کرمانشاه پرداخت می‌شود


52 میلیارد تومان مشوق‌ سرمایه‌گذاری در کرمانشاه پرداخت می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد که به منظور تحقق شعار جهش تولید 52 میلیارد تومان مشوق سرمایه‌گذاری به طرح‌های اشتغالزا در استان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند صبح پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی که در استانداری کرمانشاه، اظهارداشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه سرمایه گذاری استان، ۵۲ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری در قالب بخشش سود بانکی سرمایه گذاران اعطا می شود.

به گفته وی، ۵۰ درصد سود بانکی سرمایه گذارانی که طرح‌های اشتغالزا در کرمانشاه اجرا کنند به واسطه ارایه این مشوق بخشیده خواهد شد.

آزاد راه کرمانشاه نیازمند توجه وزارت راه و شهرسازی

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از این نشست به موضوع احداث آزاد راه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: احداث این آزاد راه نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

بازوند طول آزاد راه همدان به کرمانشاه را ۱۷۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: باوجود تمایل چندین سرمایه گذار تاکنون اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده و باتوجه به موقعیت جغرافیایی ویژه استان کرمانشاه انتظار داریم توجه ویژه‌ای به طرح های آزادراهی استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد آزاد راه همدان به کرمانشاه و کرمانشاه به حمیل برای کشور ضروری است، گفت: بخش اعظمی از صادرات کشور از طریق استان کرمانشاه انجام می شود از این رو توسعه راه های این استان توسعه کشور را در پی دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: انتظار داریم که وزارت راه و شهرسازی با اختصاص به موقع بودجه موردنیاز آزاد راه کرمانشاه هم پای سرمایه گذاران برای پیشرفت پروژه تلاش کند.

دهکده لجستیک کرمانشاه تعیین تکلیف می شود

بازوند در بخش دیگری از این نشست موضوع احداث بندرخشک را مورد بررسی قرار داد و گفت: کرمانشاه جزو ۱۲ استان دارای مصوبه راه‌اندازی دهکده لجستیک در کشور انتخاب شده و باتوجه به طی مراحل واگذاری زمین به راه آهن، تسریع در روند فعالیت ها برای انجام امور مربوطه به عنوان ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و توسعه ای ضروری است و نیاز است موضوع تأمین منابع مالی با همکاری وزارت صمت و راه و شهرسازی حل شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار زمین به منظور ایجاد بندر خشک در اختیار راه آهن قرار گرفته است، اظهارداشت: اختلافاتی بین شرکت شهرک ها و وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری این زمین وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: زمین موردنظر را براساس مصوبات استانی در اختیار راه آهن قرار خواهیم داد و حل اختلاف بر سر زمین را به مذاکرات بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی موکول می کنیم تا هرچه سریع تر روند اجرایی پروژه آغاز شود.

برنامه‌ریزی برای مدیریت سهام عدالت ۴۷ درصد کرمانشاهی‌ها

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۳ درصد مردم کرمانشاه اعلام کرده اند سهام عدالت خود را مدیریت می کنند و ۴۷ درصد دیگر مدیریت آن را به دولت واگذار کرده اند.

وی افزود: شرکت هایی برای مدیریت این میزان سهام عدالت که مبلغ قابل توجهی محسوب می شود ‌تشکیل شود و به صورت ویژه بر عملکرد آنها نظارت خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید