مساجد یاری‌گر مدارس علمیه در برگزاری کلاس‌ها شده‌اند/ تداوم همدلی مومنانه مسجدی‌ها با نیازمندان


مساجد یاری‌گر مدارس علمیه در برگزاری کلاس‌ها شده‌اند/ تداوم همدلی مومنانه مسجدی‌ها با نیازمندان

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی گفت: مساجد با اختصاص دادن بخشی از فضای خود به مدارس علمیه، این مراکز را در برگزاری کلاس‌های حوزوی با رعایت شیوه‌‌‌نامه‌های بهداشتی کمک کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید صدر مرتضوی » در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تقویت پیوند میان مساجد و مدارس علمیه و همچنین میان بسیاری از مراکز دینی همچون مساجد، هیئت های مذهبی و بقاع متبرکه شده است، اظهار کرد: مساجد با قرار دادن فضای خود به مدارس علمیه، این مراکز را در برگزاری کلاس های حوزوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کمک کرده اند که همین موضوع گامی بلند در تقویت پیوند نیروهای مذهبی است.

تولیت مسجد و حوزه علمیه فتحیه افزود: بسیاری از مدارس علمیه فضای کافی برای برگزاری کلاس های درس را ندارند که همجواری برخی از آنها با مساجد، این امکان را فراهم کرد که این کلاس ها به ویژه دروس عمومی و اخلاق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شبستان یا فضای باز این خانه های خدا برگزار شود. همین موضوع یک بار دیگر اثابت کرد که باید مدراس علمیه جزوی از مساجد باشند و جدایی فیزیکی میان دو نهاد اصلا درست نیست.

وی اضافه کرد: کلاس های حوزه علمیه فتحیه از ابتدای سال تحصیلی 1399 – 1400 با حضور طلاب در مسجد فتحیه برگزار می شود و اگر به لطف خداوند مشکلی پیش نیاید، همچنان تمام کلاس ها در کلیه پایه های تحصیلی به صور حضوری برگزار می شود.

لنگرودی در ادامه به فعالیت های مسجد فتحیه و برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اشاره کرد و یادآور شد: خدمت اهالی این مسجد و آیت الله سید محمدحسین لنگرودی به خانواده های نیازمند، باوجود تمام کمبودها همچنان ادامه دارد که شامل کمک های نقدی و توزیع بسته های ارزاق به ویژه برنج می شود.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری در شب های ماه محرم نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسجد فتحیه برگزار و طبق برنامه ریزی انجام گرفته، فاصله اجتماعی در زمان سخنرانی مذهبی و روضه خوانی کاملا رعایت می شود.

تولیت مسجد و حوزه علمیه فتحیه خاطرنشان کرد: حضور مردم در برنامه های این مسجد اعم از نماز جماعت و مجالس روضه، از زمان شیوع ویروس کرونا بسیار کاهش پیدا کرده است که طبیعی نیز است ولی مسئولان باید تدبیری بیندیشند تا با افزایش امکانات مساجد برای رعایت شیوه های بهداشتی، میزان حضور مردم افزایش یابد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند