2 پروژه جمعیت هلال احمر استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود


2 پروژه جمعیت هلال احمر استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: همزمان با سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به این استان 2 پروژه بزرگ این جمعیت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه الماس خلخال واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه احداث ساختمان اداری و امدادی شهرستان گرمی و مجتمع آموزشی شهرستان نیر است که برای عملیات اجرایی این ۲ پروژه و همچنین تکمیل ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه الماس خلخال ۶۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر هزینه شده است.

وی اظهارداشت: پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری و جاده‌ای بران ، جاده سرچم، در شهرستان کوثر ، مشگین‌شهر و اهر با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه وجود بالگرد به جهت کوهستانی بودن و اقلیم منطقه در استان بسیار حائز اهمیت است گفت: عملیات اجرایی آشیانه بالگرد امداد و نجات با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال آغاز شده و تا هفته دولت سال بعد این آشیانه نیز افتتاح خواهد شد.

او گفت: ۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت مختلف به سه پروژه گردنه الماس، اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر و اداره امدادی شهرستان گرمی تاکنون هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران در راه‌اندازی خانه‌های هلال با جمعیت هلال احمر همکاری کنند، افزود: بر اساس دستور استاندار اردبیل دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هرگونه پروژه و ایجاد زیرساخت‌های لازم آمادگی دارند و هلال احمر هم با تجهیز پایگاه‌ها و افزایش نیروی لازم جهت کنترل و آموزش مردم اقدام می‌کند.

معبودی اظهارداشت: جوانان جمعیت هلال احمر استان در امدادرسانی جاده‌ای و خدمات‌رسانی به مردم در طرح‌های ستاد کرونا همکاری مطلوبی با سایر ارگان‌ها داشته‌اند و با افزایش برنامه‌های آموزشی می‌توان کارآیی این جوانان را در کنترل ناهنجاری‌ها افزایش داد.

وی از ارائه آموزش به ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان اردبیل در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته نیز جمعیت هلال احمر استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای ۳۷ هزار نفر کرد.

معبودی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگترین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر کشور در گردنه الماس خلخال گفت: با افتتاح این پایگاه در کنار فراهم شدن زمینه آسایش و رفاه امدادگران ، سطح خدمات امدادی ارائه شده به مسافران جاده خلخال - اسالم و پونل بیشتر خواهد شد.

او تشریح کرد: این پروژه با زیربنای ۷۱۲ مترمربع در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری از سطح دریا با قابلیت مقابله با تندبادهای با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر ساعت با سازه‌های با قدرت و مقاومت زیاد طراحی شده است.

وی از گردنه الماس خلخال به عنوان سخت‌ترین گردنه استان اردبیل یاد کرد و گفت: با توجه به ضرورت احداث پایگاه با امکانات مناسب برای اسکان موقت و اضطراری مسافران در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک، احداث این پایگاه از گذشته مورد توجه جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گردنه الماس از سال ۹۵ آغاز شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۹ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان است، مستقر هستند.

گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم با ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریاهای آزاد یکی از گردنه‌های سخت ، برف و کولاک‌گیر کشور است که بواسطه وزش بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حتی در مواقع صاف بودن آسمان و قطع بارش‌های برف بروز کولاک‌های شدید برف همراه با یخبندان سطح جاده و محدودیت دید مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد می‌کند.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...