استاندار اردبیل: برنامه پنج ساله ششم توسعه آسیب‌شناسی می‌شود


استاندار اردبیل: برنامه پنج ساله ششم توسعه آسیب‌شناسی می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: در تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه باید مشکلات و موانع برنامه ششم توسعه آسیب‌شناسی و نارسایی‌های آن در برنامه هفتم جبران شود.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهارداشت: با رفع ایرادات موجود در برنامه ششم توسعه، در برنامه و سند هفتم توسعه باید از کلی‌گویی پرهیز شود و آمایش سرزمین استان‌ها مورد توجه کارشناسان این طرح قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مسائل زیرساختی استان چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، افزود: بخش‌های زیرساختی باید طبق برنامه توسعه یابد و از چانه‌زنی و پیگیری خارج شود.

استاندار اردبیل بررسی توانمندی، نیازمندی و شاخص‌های اصلی استان را از اولویت‌های اصلی شورای برنامه‌ریزی برشمرد و گفت: کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برحسب تخصص و نیاز دستگاه متبوعه خود دیدگاه و پیشنهادهای خود را بصورت مکتوب به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت تمام کارشناسان بهره‌برداری کرد و با استفاده از تجربه ۶ طرح توسعه قبلی، برنامه‌ها و طرح‌ها با تغییر دولت ها تغییر و معلق نشوند و با شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری و تشکیل شورای نظارتی، ادامه روند پیگیری و تکمیل شود.

وی استان اردبیل را از لحاظ تعداد جاذبه گردشگری و حوزه کشاورزی و توسعه صنعتی در منطقه منحصر بفرد اعلام کرد و افزود: اردبیل در تامین نیاز نهاده‌های دامی، محصولات استراتژیک کشاورزی و داشتن جاذبه‌های گردشگری سرآمد استان‌هاست اما در بحث تخصیص اعتبار باید پیگیریها و

چانه‌زنی‌های زیادی انجام شود.

بهنامجو گفت: پروژه‌هایی مانند راه‌آهن اردبیل، بارانداز ریلی در پارس‌آباد ، ایجاد شهرک صنعتی مشترک، منطقه ویژه اقتصادی ، پایاب سد خداآفرین و چندین پروژه ملی که به اشتغال و رونق اقتصادی کمک می‌کند در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت