صدور مجوزهای زمین های پرورش میگو تا 15 مهر تعیین تکلیف شوند


صدور مجوزهای زمین های پرورش میگو تا 15 مهر تعیین تکلیف شوند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: صدور مجوزهای زمین های پرورش میگو که در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی در این استان قرار گرفته باید تا 15مهر امسال تعیین تکلیف و پرونده‌ها تکمیل شود.

فریدون همتی شامگاه پنج‌شنبه در نشست گروه کاری شیلات هرمزگان با موضوع بررسی درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری پرورش میگو در زمین های شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: ادارات مربوطه موظف به پاسخ به استعلامات تا این تاریخ هستند و نشستی نیز در این روز به اتفاق سرمایه‌گذاران در استانداری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، فراخوان چهار شهرک کشاورزی شیلاتی در زمینه پرورش میگو شامل حسنلنگی با افزون بر ۲ هزار هکتار، مهرگان ۸ هزارو۸۰۰ هکتار، سدیج با یک‌هزارو ۴۰۰هکتار و یکدار نیز با یک‌هزار و ۱۰۰هکتار صادر شده و اولویت سرمایه‌گذاری نیز برای بومیان اعلام شده است.

استاندارهرمزگان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه پرورش میگو و ضرورت تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، مسوولان باید نظارت کافی بر اراضی پرورش میگو داشته و زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کنند.

همتی با همچنین با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاران پرورش میگو نیز باید به تعهدات خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه پرورش آبزیان است و توسعه پرورش آبزیان، نقش مهمی در درآمدزایی برای کشور و استان دارد.

بر اساس اعلام شیلات استان هرمزگان، با اقدام‌های توسعه‌ای، ۱۰هزار تن میگو در سایت‌های پرورشی استان تا پایان سالجاری تولید می‌شود که این جهش تولید میگوی پرورشی، برای افزون‌بر سه هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر