مدیرکل بیمه سلامت: سازمان الکترونیک موجب نظارت مطلوب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود


مدیرکل بیمه سلامت: سازمان الکترونیک موجب نظارت مطلوب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود

کرمان - ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدجعفری شامگاه جمعه با اعلام این مطلب به ایرنا افزود: اگر بخواهیم نگاه متعالی‌تری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش، حین و پس از خدمت تبدیل کنیم که در این صورت به داده‌هایی نیاز داریم که اگر به درستی جمع آوری و تحلیل و رسیدگی نشود، به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

وی افزود: در سازمان الکترونیک هدف این است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم و با استفاده از اصول و قواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود.

جعفری با بیان اینکه باید نیازهای ذینفعان هم شناسایی شده و چارچوب مشخصی داشته باشد اظهار داشت: یکی از اصولی که باید رعایت شود، جدا کردن لایه تصمیم‌های راهبری از مدیریت است.

وی همچنین بیان داشت: مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژه‌ای از خدمات الکترونیکی داشته و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام موثری محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانگ فت: وقتی سند بخواهد بررسی شود، اول باید مشخص باشد که قوانین چیست و سپس بر اساس قوانین، تقبل هزینه انجام شود.

به گفته جعفری در این فرایند اطلاعات آن به سامانه مالی می‌رود و در سامانه مالی بر اساس بودجه، تخصیص داده شده و در نهایت پرداخت می‌شود که اگر این زنجیره در نظر گرفته شود، می‌بینیم با یک رسیدگی ساده سروکار نداریم و با زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در ارتباط هستیم.

جعفری در ادامه گفت: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد که این اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود و برای اسناد سرپایی، چارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده که ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی