آماده همکاری برای راه اندازی 300 خانه هلال در استان اردبیل هستیم


آماده همکاری برای راه اندازی 300 خانه هلال در استان اردبیل هستیم

استاندار اردبیل گفت: آماده همکاری برای راه اندازی 300 خانه هلال در روستاهای استان طی سال جاری هستیم.

اکبر بهنامجو ۲۸ شهریور در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: استانداری با هماهنگی فرمانداری شهرستان های استان مقدمات و مکان راه اندازی خانه های هلال را فراهم می کند تا جمعیت هلال احمر این خانه ها را تجهیز و فعال کند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که خانه های هلال مجهز به امکانات اولیه باشند، تصریح کرد: با راه اندازی خانه های هلال و برگزاری دوره های آموزشی در آن ها، مردم در مواقع حوادث می توانند به یکدیگر امدادرسانی کنند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری الماس کار قابل تقدیری است، تصریح کرد: گردنه الماس یکی از محورهای حادثه خیز استان است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل با افتتاح این پایگاه قطعا به مردم و مسافران این مسیر خدمات ارزنده ای ارائه می دهند.
بهنامجو افزود: استانداری برای راه اندازی فاز اول آشیانه بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر 30 میلیارد ریال کمک می کند تا عملیات اجرایی این پروژه شتاب گیرد.
در ادامه محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امروز هزار و 400 خانه هلال در کشور افتتاح شد، اضافه کرد: برنامه ما این است که تا پایان دولت تعداد خانه های هلال را به 5 هزار خانه هلال در کشور برسانیم.
وی با بیان اینکه کشور ظرفیت 37 هزار خانه هلال را دارد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در تمامی روستاهایی که دهیار دارند، خانه هلال راه اندازی کنیم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در خانه های هلال دنبال ارائه آموزش به مردم هستیم، اضافه کرد: افرادی که آموزش می بینند زمان حادثه در خط مقدم امدادرسانی هستند.
قوسیان مقدم با بیان اینکه خانه های هلال در روستاها می توانند کمک زیادی در زمینه امدادرسانی داشته باشند، اضافه کرد: در این خانه های آموزش ها ساماندهی می شود.
رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این نشست گفت: با حضور 2 هزار و 321 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اماکن و پاساژهای استان حضور یافته و به صاحبان مشاغل و مردم توصیه های بهداشتی در زمینه پیشگیری از کرونا ارائه شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح برای بیش از 100 هزار نفر خدمات مشاوره ای و توصیه های بهداشتی ارائه شده است، ادامه داد: تولید محتوای آموزشی در زمینه پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در جمعیت هلال احمر استان اردبیل انجام شده و بیش از 500 بار در شبکه های اجتماعی بارگزاری شده است.
معبودی با اشاره به اینکه در ماه محرم طرح نذر سلامت توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا شد، گفت: در 13 شب به 49 هزار نفر در هیات ها و مساجد استان خدمات ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش