محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های اصفهان


محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های اصفهان

اصفهان- ایرنا- عاقبت جنگ تحمیلی و شکست غرب در حمایت از صدام پیامی به استکبار است و دفاع مقدس موجب تقویت جبهه اسلام و مقاومت شد و دشمنان بخاطر تجربه دفاع مقدس جرات حمله به ایران را ندارند، از جمله محورهای خطبه‌های نمازجمعه این هفته در شهرستان‌های استان اصفهان بود.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: ۴۰ سال پیش در ۳۱ شهریور صدام حسین ملعون مانند ابن سعد نخستین گلوله را به سمت ایران اسلامی شلیک و جنگ را آغاز کرد، هزار میلیارد دلار به ایران زیان مالی زد و به کشور عراق نیز خسارت مالی و جانی وارد کرد، هزاران نفر از رزمندگان شهید و مجروح شدند اما نتوانست به هدف خود که اشغال بخشی از خاک ایران و ساقط کردن‌ نظام اسلامی بود، برسد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان با اشاره به نابودی صدام و پیش رفتن ایران اسلامی با قدرت و صلابت تا کنون افزود: این یک پیام به استکبار جهانی و کشور های عرب منطقه و اروپاییان است که همه در جنگ، پشت صدام حسین بودند اما کاری از پیش نبردند و اکنون نیز اینچنین است و توطئه دشمنان کارساز نخواهد بود.

وی به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌جاری و ریاست جمهوری ایران در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دشمن به سرکردگی آمریکا برای ایران نقشه‌های شوم می‌کشد که باید همه مواظب باشند و افراد حاضر در مجلس به سوگندی که یاد کرده‌اند، پایبند باشند و در راستای پیشبرد هدف‌های نظام گام بردارند.

امام‌جمعه اردستان تاکید کرد: قوه قضاییه و سایر مسئولان همه باید با حفظ وحدت و انسجام ملی به وظیفه خود عمل کنند و پیرو و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند تا به کشور آسیبی نرسد.

وی همچنین به برگزاری رزمایش ذوالفقار ارتش در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: قدرت نیروهای مسلح در این رزمایش با رونمایی از سلاح های جدید به جهانیان نشان داده شد که این هشداری به دشمنان ایران اسلامی است.

دهشیری اضافه کرد: ایران قدرتمند است و می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند و برخی کشورهای عرب خود را دست‌نشانده دیگران نکنند و بدانند خارجی‌ها کاری برای آنان نمی‌کنند و تنها منافع خودشان را حفظ خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مثلث شوم ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو از ایران اسلامی وحشت دارند و از ترس از بین رفتن حکومتشان ضد نظام اسلامی توطئه می‌کنند اما باید بدانند ایران به حول قوه الهی و با پشتیبانی مردم مسلمان خود، همچنان پابرجا خواهد بود و آنها رفتنی هستند.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به گرانی و تورم اشاره و تشریح کرد: کشور در شرایط کنونی با چالش گرانی روبه‌رو شده که بخشی از آن متوجه دولت و به ویژه وزارتخانه بزرگ صنعت، معدن و تجارت است که از مدت‌ها پیش با سرپرست اداره می‌شود.

وی تاکید کرد: سرپرست اقتدار وزیر را ندارد و می‌طلبد که دولت و مجلس باهم‌ توافق و فردی را پیشنهاد کنند که بتواند پس از دریافت رای اعتماد، جلوی این گرانی‌ها را بگیرد.

دهشیری افزود: بخشی از گرانی‌ها البته به تحریم‌ها برمی‌گردد و قسمتی هم از سوی سودجویان به جامعه تحمیل می‌شود که مسئولان باید مواظب باشند و جلوی آن را بگیرند تا از فشار به مردم کاسته شود.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز ۲۹ محرم، حلول ماه صفر و ورود اسیران به شام، آزار و اذیت خاندان امام حسین (ع) از سوی حکومت یزید و نقش تبلیغات دشمن در واقعه کربلا و شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و خواستار ادامه عزاداری‌ها در ماه صفر شد.

خور و بیابانک

امام‌جمعه خور و بیابانک ضمن تبریک فرا رسیدن ۳۱ شهریور، تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را رویکرد اصلی برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد و گفت: اگر امروز هیچ کشوری جرات جنگ و تجاوز به ایران اسلامی را ندارد، بخاطر تجربه جنگ هشت ساله است.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های نمازجمعه خور افزود: دفاع مقدس بر گرفته از مفاهیم مکتب سرخ عاشوراست، چنان که پیروزی انقلاب و حماسه‌های دفاع مقدس، کسب غرور و عزت ملی جمهوری اسلامی وامدار همین قیام است.

وی بیان کرد: فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با عشق به امام حسین (ع) و نهضت با عظمت عاشورا در برابر دشمن ایستادگی و در راستای تحقق فرمان‌های امام راحل با جان و دل تلاش کردند.

امام‌جمعه خور و بیابانک با گلایه از فقدان موزه شهدا در این شهرستان، اضافه کرد: آثار بسیاری از شهدا وجود دارد که باید حفظ شود و نسل آینده با آنها پیوند بخورد.

وی تاکید کرد: آثار برجا مانده از شهدای این شهرستان از سوی بنیاد شهید با همکاری نهادها و تشکل‌های فرهنگی جمع‌آوری شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

جاویدی ادامه داد: به رغم گذشت سال‌ها از دوران هشت سال دفاع مقدس، هنوز فعالیت خوبی در زمینه جمع‌آوری آثار شهدا و ارایه آن به مردم و جوانان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: باید بنیاد شهید با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی، علاقه‌مندان و همراهی مردم و خانواده شهدا و ایثارگران وصیت نامه‌ها، خاطرات و سایر آثار برجا مانده را جمع‌آوری و در موزه‌ای نگهداری کند.

امام‌جمعه خور و بیابانک در ادامه با اشاره به فتنه‌های دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن از همه ابزارها برای ایجاد اختلاف در جامعه ما استفاده می‌کند، اما رمز پیروزی و برهم زدن نقشه‌های استکبار، وجود وحدت در جامعه است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات و برگزیدن افراد شایسته، اصلاح و توسعه کشور را به‌ دنبال خواهد داشت.

جاویدی بیان کرد: دشمن به دنبال راهی است تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کند، اما حضور حداکثری مردم وحشت در دل دشمنان می‌اندازد و همه فتنه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

وی در ادامه بر لزوم تحقق مطالبه مردم در سرعت‌بخشی به طرح گازرسانی روستاهای بخش مرکزی و جنوبی خور و بیابانک تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح مهم ضمن رفاه و تامین آسایش مردم، در انجام برخی طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در روستاها به ویژه مناطق گردشگری موثر است.

امام‌جمعه خور و بیابانک تاکید کرد: تقاضای جدی ما از مسئولان استانی این است که با فعالیت جهادی در روند گازرسانی به روستاهای این شهرستان اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به سکونت بیش از پنج هزار نفر از جمعیت افزون بر ۲۰ هزار نفری خور و بیابانک در روستاها، یادآور شد: هم اکنون سه شهر خور، جندق و فرخی و روستای چاهملک در بخش مرکزی خور و بیابانک از نعمت گاز برخوردار هستند.

آران و بیدگل

امام‌جمعه آران و بیدگل با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس برکات زیادی برای انقلاب و نظام اسلامی داشت و موجب تقویت جبهه اسلام و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: امام راحل به مانند حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، دفاع مقدس را مدیریت و تحلیل می‌کردند که به واسطه این دفاع مقدس، ابهت استکبار ریخت و برای کشور ما عزت و قدرت بهه همراه آورد.

وی به ائتلاف جدید استکبار در عادی‌سازی روابط سیاسی با حکومت اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: مثلث شوم عربی، غربی و صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی روابط هستند، غافل از آنکه ذلت و شکست برایشان رقم خواهد زد.

امام‌جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: این اعلام عادی‌سازی روابط در حالی است که مردم این کشورها مخالف حکومت اشغالگر صهیونیستی هستند؛ این رابطه‌ها شکست خواهد خورد و موجب رسوایی بیش از پیش صهیونیسم و استکبار جهانی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، بیان کرد: دولتمردان باید در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آینده، به جد وارد میدان شوند و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

سلیمانی افزود: درست است که تحریم‌ها موجب تشدید مشکلات شده اما ضعف نظارت‌ها و جایگزینی رابطه به جای ضابطه قابل مشاهده است که موجب بروز مشکلات اقتصادی برای کشور و مردم می‌شود و نیاز به ورود جدی دولت، مجلس و قوه قضاییه دارد.

پیش از شیوع کرونا، ۹۰۰ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شد و استان اصفهان با برگزاری ۹۰ آیین، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج