حکم صادره برای طبری برای مبارزان با فساد امیدوارکننده بود


حکم صادره برای طبری برای مبارزان با فساد امیدوارکننده بود

تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات گفت: صدور حکم طبری و دیگرانی که در لواسان و ماجرای کلاک فساد و تخلف کردند، ما را امیدوار کرد که رسیدگی به تخلفات و فسادهای دیگری که در لواسان و مناطق مشابه توسط گروهی انجام می‌شود، در نوبت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی در ایراد خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بخش، افزود: گروهی سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده و تواصی‌کنندگان به شر، دور هم جمع می‌شوند و به زمین‌های ملی، تپه‌ها، منابع طبیعی و محیط زیست تجاوز می‌کنند، یا شهر و روستا را به ثمن بخس را به از ما بهتران می‌فروشند، اما بدانند به پرونده آنان نیز رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما جداً از اطلاعات و قوۀ قضائیه می‌خواهیم که با جدیت بیشتری در این پرونده‌ها ورود کنند. فقط این نباشد که زمین به یغما برده شده، برگردد، یا ویلایی که به خلاف ساخته شده است، تخریب گردد یا بدتر سروته آن با جریمه هم آید. بلکه کسانی که زمین‌خواری کردند و فساد نمودند هم مجازات شوند و این مسأله هم ریشه‌ای بررسی شود تا راه برای متخلفات بکلی بسته شود؛ ما منتظریم و امیدوار.

خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: کشور ما از لحاظ مدیریتی در بحران است، متأسفانه در برخی بخش‌های کشور، ناکارآمدی ظاهر است که به هیچ‌وجه قابل پنهان نیست، مشکلات اقتصادی، گرانی لجام‌گسیخته، دست‌درازی‌ها به بیت المال و منابع ملی و طبیعی با قیافه‌های حق بجانب، بی‌عدالتی‌ها و فسادهایی که در جریان خصوصی‌سازی و امثال آن انجام شد، بی‌توجه‌ای و تسامح در برخورد با مفسدان که آنان را جری کرد.

امام جمعه لواسان گفت: نمونه‌های آن در لواسان دیدیم و می‌شناسیم، نشان می‌دهد که ما در چرخۀ مدیریتی، جهادی عمل نکردیم و مدیریت جهادی نداشتیم. اگر بخواهیم کشور به سرمنزل مقصود برسد و از مشکلات نجات پیدا کند، راهش همین مدیریت جهادی است، مدیریت جهادی، یعنی مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، مدبرانه تا ساختارها را اصلاح کند، نه این‌که حاضر نباشد از اتاق و پشت میزش تان بخورد و با همۀ مسائل منفعلانه برخورد کند.

لواسانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس درس‌های مهمی برای ما دارد. آزمون دشواری بود که سربلند از آن بیرون آمدیم که مهم‌ترین آن همین بروز و ظهور روح خواستن و توانستن بود، ما اراده کردیم که روی پای خود بایستیم و باورمان شد که می‌توانیم و ایستادگی کردیم و پیروز شدیم. دلیل آن همین فعل خواستن و توانستن است. آنان با توکل به خدا و فقط برای خدا، به میدان عمل آمدند و برای تحقق اهداف الهی تا پای جان ایستادگی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌ها را یک‌جانبه برگرداند. اما تلویحاً پذیرفته‌اند که چالش حقوقی جدیدی در شورای امنیت ایجاد می‌شود که بحث‌های طولانی سرخواهد گرفت که البته به نفع ما نیست. اما نکته آن است که اگر امریکا موفق شود، و حرفش را به کرسی بنشاند، معنایش شکست کامل برجام و مرگ کامل برجام است. یعنی راهی که دولت هفت سال رفت، و همۀ امکانات ملت را به آن بست، باید از همان راه برگردیم!

امام جمعه لواسان افزود: البته شرطش آن است که آمریکا بتواند زورگویی خود را به کرسی بنشاند، اگر توانست، ما به پیش از سال ۱۳۹۲ بازمی‌گردیم و با هفت سال فرصتی که از دست دادیم! اگرچه الان هم در وضعیت بهتری نیستیم.

خطیب جمعه لواسانات ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان کشور اظهار داشت: کادر درمانی و پزشکی و پرستاران در زمان بحران کرونا زحمات بسیاری می‌کشند و وظیفه داریم وقتی به بیمارستان می‌رویم از تلاش آنان مطلع می‌شویم که همین‌جا از آنان تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم به ویژه متدینین جداً رعایت می‌کنند، بیان شد که نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بیشترین رعایت نسبت به دستورات ستاد مقابله با کرونا را دارند. اما برخی بی‌توجه هستند و هم خودشان را گرفتار می‌کنند و هم مردم را. متأسفانه دولت هم تصمیم قاطع در برخورد با خاطیان نمی‌گیرد و فقط به توصیه و پیشنهاد بسنده می‌کند. انگار ما دچار نوعی مدیریت مشوش هستیم که زحمات کادر درمانی و مردم را به هدر می‌دهد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان و ۲۰ روستا یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)