آرزویم برای صعود موفق به قله سبلان محقق شد


آرزویم برای صعود موفق به قله سبلان محقق شد

زنجان - ایرنا - کوهنور پیوند عضو (کلیه) گفت: آرزویم برای صعود موفق آمیز به قله سبلان در 21 شهریور ماه رنگ حقیقت به خود گرفت.

نعمت بابایی پور، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با یادآوری صعود ناموفق خود به سومین کوه بلند ایران (سبلان) در سال‌ ۹۴، افزود: در این صعود تا ارتفاع چهار هزار متری پیش رفتم اما به خاطر اینکه مدت کوتاهی از عمل پیوند کلیه ام می‌گذشت احساس درد و فشار باعث شد تا نتوانم به قله کوه برسم.

وی با بیان اینکه در این مدت به فکر صعود موفق آمیز به این قله بودم، اظهار داشت: به همین منظور به همراه بهروز به‌آوری (کوهنورد پیوند عضو) و معرف بابایی پور (برادرم) که دوره پزشکی ورزشی را گذرانده است عازم اردبیل شدیم و پنجشنبه شب /۲۰ شهریور ماه/ در قسمت جبهه شرقی اتراق کرده و صبح ساعت ۶/۴۲ دقیقه صعود به قله را آغاز کردیم و ساعت ۱۰/۴ دقیقه به نوک این قله چهار هزار و ۸۱۱ متری رسیدیم.

بابایی پور، با بیان اینکه پس از استراحت کوتاه، ساعت ۱۱/۶ دقیقه فرود از قله را آغاز کردیم، افزود: الحمدالله هیچ مشکلی در بین مسیر صعود به این قله اتفاق نیفتاد و فقط از ارتفاع چهار هزار متر به بالا، شاهد پوشش برف بودیم که زمستان سرد و یخی را برایمان تداعی می‌کرد.

این کوهنورد با انگیزه که ۳۹ ساله و متاهل بوده و سال ۹۲ پیوند کلیه شده است، گفت: اگر ویروس کرونا، اجازه دهد قصد صعود به دماوند را داریم که به حتم با انجام تمرینات ورزشی بیشتر خود را برای صعود به این قله بلند نیز آماده خواهیم کرد.

بابایی پور افزود: به‌آوری نیز متولد ۵۴ بوده و سال ۸۶ پیوند کلیه شده و متاهل و دارای ۲ فرزند دختر و پسر است که اگر عمر اجازه دهد سال آینده در کنار یکدیگر به قصد صعود پای به این قله خواهیم گذاشت.

بابایی پور و به‌آوری در سال ۹۶ نیز در قالب تیم کوهنوردی انجمن بیماران کلیوی یک صعود موفقیت آمیز به قله سهند با ارتفاع سه هزار و ۷۰۷ متری را در کارنامه ورزش کوهنوردی خود دارند.

این ۲ نفر از ورزشکاران پرتلاش و فعال هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا این استان در شهرستان ابهر هستند که با صعود به این قله توانمندی و انگیزه و پشتکار بالای خود را به منصه ظهور و بروز گذاشتند و نشان دادند که بیماران پیوند عضو نیز می توانند در عرصه ورزش موفق و سربلند باشند.

سبلان پس از دماوند و علم کوه، مرتفع ترین کوه ایران است که در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشکین‌ شهر قرار دارد.

این کوه سه قله معروف دارد، قله اصلی آن سبلان (ساوالان) ۴۸۱۱ متر ارتفاع دارد و ۲ قله دیگر آن هرم و کسری نام دارد که این قله در طی سال پوشیده از برف است و برای صعود به سبلان معمولاً از جهت شمال شرقی مسیری که دارای جان پناه است اقدام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها