هشت حمام تاریخی البرز مرمت و فعال سازی می شود


هشت حمام تاریخی البرز مرمت و فعال سازی می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که هشت حمام تاریخی این استان پس از مرمت، راه اندازی خواهد شد.

فریدون محمدی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بناها مربوط به دوره صفویه و قارجاریه بوده که با هدف جذبگردشگر از سراسر جهان و کشور مرمت ، نوسازی و فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: حمام مصباح کرج، حمام طالقان و حمام روستای میر از جمله بناهایی است که در این استان دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و در جذب گردشگر تاثیر گذار هستند.

وی افزود: اکنون در برخی استان های کشور حمام های تاریخی به رستوران و سفره خانه سنتی تبدیل شده که استان البرز برخلاف این ایده درصدد حفظ کاربری و احیای حمام های تاریخی است.

محمدی گفت: برخی کشورهای همسایه حمام هایی به سبک حمام های تاریخی ایران برای جذب گردشگران احداث کرده اند که این رویه در درآمدزایی آنها موفقیت آمیز بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز یادآور شد که استان البرز با مرمت و فعال سازی حمام های تاریخی می تواند قطب حمام های قدیمی و بومگردی کشور باشد.

وی ادامه داد: حمام تاریخی مصباح به عنوان نخستین پروژه در اولویت مرمت و راه اندازی قرار گرفته که این بنا در آینده نزدیک با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال بحث مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی البرز است و بر همین راستا اولویت هایی مشخص شده که مبتنی بر بناها و محوطه هایی در معرض خطر می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ادامه داد: رفع خطر و آسیب از بناهای تاریخی به عنوان رویکرد و اولویت در این اداره کل دنبال می شود.

استان البرز دارای حدود ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که تاکنون ۲۷۲ اثر آنها ثبت ملی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش