مجوز تاسیس شهرک گلخانه ای در شهرستان ری باطل شد


مجوز تاسیس شهرک گلخانه ای در شهرستان ری باطل شد

شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مجوز تاسیس شهرک گلخانه ای تعاونی کوشاگران”در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری به دلیل انحراف و تخلف از طرح مجوز تاسیس ابطال شد.

جبرییل برادری روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تعاونی کوشاگران با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هکتار در جاده چرمشهر محدوده روستای انیس آباد واقع گردیده که دارای پروانه تاسیس احداث شهرک گلخانه ای از سازمان نظام مهندسی استان تهران به مساحت ۱۲۰ هکتار بوده است ولی مدیران این تعاونی از طرح مجوز شرکت کاملا انحراف داشته اند.

وی با اینکه مسئولان این شرکت تعاونی اراضی کشاورزی را با تفکیک کردن‌ به قطعات کوچکتر به زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را در منطقه فراهم می کردند، افزود: پس از دریافت گزارش های مختلف توسط بازرسان جهاد کشاورزی در خصوص انحراف از طرح شرکت تعاونی کوشاگران سازمان نظام مهندسی استان تهران طرح احداث این شرکت را ابطال نمود.

برادری یادآور شد: کسانی که از این شرکت تعاونی اراضی کشاورزی با هدف تغییر کاربری خریداری کرده اند باید بدانند که جهاد کشاورزی شهرستان ری بر اساس تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی در استان تهران محسوب می شود.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان