آیا استفاده زیاد از کاندوم ضرر دارد؟


کاندوم یک روش معمول برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است. علاوه بر این، برای جلوگیری از گسترش بیماری های جنسی و عفونت های مقاربتی (STDs و STIs) استفاده می شوند.

آیا استفاده زیاد از کاندوم ضرر دارد؟

شفاآنلاین>سلامت جنسی>کاندوم یک روش معمول برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است. علاوه بر این، برای جلوگیری از گسترش بیماری های جنسی و عفونت های مقاربتی (STDs و STIs) استفاده می شوند.


به گزارش شفاآنلاین:باوجود همه گیر بودن استفاده از آنها، هنوز شماری از سوالاتی وجود دارد که اغلب در مورد کاندوم مطرح می شوند. در زیر، برخی از نکات را در مورد این موضوع بیان می کنیم.

کاندوم چیست؟
کاندوم نوعی مانع برای جلوگیری از بارداری است که مانع از ورود اسپرم به دستگاه تولید مثل زن می شود. هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند 98 درصد از حاملگی ناخواسته و همچنین STI جلوگیری کند.
در واقع، اثربخشی کاندوم در حدود 82 تا 90 درصد است. کاندوم ارزان، همه جا در دسترس است، روش ایمن و موثر کنترل تولد است. بنابراین جای تعجب نیست که این روش محبوب ترین روش پیشگیری است.

آیا کاندوم هنوز به عنوان روش اصلی پیشگیری از بارداری شناخته می شود؟
کاندوم، به ویژه کاندوم مردانه، از روش های پیشگیری بارداری است. کاندوم را می توان با مزایای آن توضیح داد. کاندوم ها فرد را از بارداری و همچنین عفونت های منتقله از راه جنسی محافظت می کنند.
آنها ارزان بوده و در صورتی که به درستی استفاده شوند، حدود 82 درصد تاثیر دارند. علاوه بر این، آنها به راحتی پوشیده می شوند و عوارض جانبی استفاده از کاندوم به جز آلرژی به لاتکس در برخی از افراد چیز دیگری گزارش نشده است.

چگونه می توانم شریک جنسی ام را متقاعد سازم که در هنگام رابطه جنسی از کاندم استفاده کند بدون اینکه او را ناراحت کند؟
امروزه انواع روش های پیشگیری از بارداری وجود دارد. کاندم مردانه محبوب ترین روش است. کاندم به طور موثر شما را از بارداری و STI محافظت می کند. ارزان است، پوشیدن آن آسان است، امن و تقریبا در همه جا در دسترس است.
تنها نقص احتمال آلرژی به لاتکس است. افسانه ای هم وجود دارد که می گوید کاندم حساسیت آلت تناسلی را کم می کند، اما بی اساس است. به منظور حفظ سطح بالاتری از میزان لذت، کاندم مناسب برای خودتان و شریک زندگیتان انتخاب کنید.

شریک جنسی من بعد از استفاده از کاندوم نعوظ خود را از دست می دهد. راه حل چیست؟
اگر او هنگام استفاده از کاندوم نعوظ را از دست می دهد این کار را جزئی از عشقبازی خود قرار دهید یا خودتان آنرا به او بپوشانید. انواع مختلف و مارک های کاندوم را آزمایش کنید تا بتوانید یکی از بهترین ها را پیدا کنید. اگر باز هم نتوانستید مشکل را حل کنید باید روش پیشگیری از بارداری دیگری را انتخاب کنید.

پس از اینکه ما رابطه جنسی داشتیم هیچ مایعی داخل کاندوم نبود. چگونه این اتفاق می افتد؟
دلایل متعددی وجود دارد. اول از همه، ممکن است که قبل از پوشاندن کاندم، انزال رخ داده باشد. ثانیا، ممکن است مایع منی از کاندوم خارج شده باشد.
این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که مرد آلت را بعد از اتمام در نیاورده باشد . زیرا بعد از نعوظ آلت نرم و کوچک می شود و ممکن است مایع از آن خارج شود. همچنین، ممکن است مایع بدلیل سوراخ یا پارگی کاندوم نشت کند.

بعد از رابطه، کاندوم در داخل واژن من باقی ماند، آیا می توانم حامله باشم؟
اگر کاندوم به طور تصادفی بعد از انزال در داخل شما باقی بماند، اسپرم می تواند از کاندم به مهبل شما نشت کند و تا 5 روز درون شما زنده بماند و باردار شوید. علاوه بر این، گاهی اوقات دشوار است که کاندم را از مهبل خودتان خارج کنید.
برای جلوگیری از چنین شرایطی، بعد از انزال شریک جنسیتان با دست لبه کاندم را در منظقه پایه آلت او بگیرید.

سایز و نام تجاری کاندوم را چگونه انتخاب کنیم؟
اصلا مهم نیست که نام تجاری کاندوم چیست. برای جلوگیری از ناراحتی و خطر نشت، انتخاب یک سایز مناسب بسیار مهم است. برای انتخاب سایز کاندوم، باید بدانید که آلت تناسلی همسرتان چقدر بزرگ است.
سپس تصمیم بگیرید که آیا سایز استاندارد (طول، عرض) یا سایز بزرگ مناسب است. یک چیز مهم دیگر که باید بدانید این است که آیا شما یا همسرتان حساسیت به لاتکس دارید یا خیر. اگر هر کدام از شما حساسیت دارید، باید کاندوم بدون لاتکس بخرید.

آیا کاندوم می تواند عفونت واژن را ایجاد کند؟
کاندم عفونت ایجاد نمی کند. برعکس، استفاده از کاندم باعث جلوگیری از عفونت های جنسی منتخب یا STI می شود. اگر بعد از استفاده از کاندم برای اولین بار احساس ناراحتی، درد، سوزش یا خارش داشته باشید، ممکن است به لاتکس آلرژی داشته باشید. به دکتر مراجعه کنیدتا دلیل را پیدا کنید.
مایع پیش از انزال ممکن است حاوی اسپرم فعال باشد یا نباشد. این شانس حدود 37 درصد است، بدین معنا که بارورب آن غیرقابل پیش بینی است.

آیا ممکن است اگر کاندوم در طول رابطه جنسی پاره شود، اما مرد به سرعت آلت را بیرون بیاورد، باز هم بارداری رخ دهد ؟
اگر کاندوم در طول رابطه جنسی پاره شود حتی اگر از روش کشیدن استفاده کرد، احتمال دارد باردار شوید. در طی معاشقه یک مایعی آزاد می شود که غیرقابل کنترل است. این مایع می تواند حاوی اسپرم های فعال باشد که می تواند قبل و بعد از تخمک گذاری تخمک را بارور کند.
بنابراین، اگر کاندوم پاره شود، این مایع می تواند به مهبل وارد شود و شما می توانید باردار شوید.

شریک جنسی من می خواهد رابطه جنسی بدون کاندم داشته باشد و همین باعث می شود من قرص ضد بارداری مصرف کنم. باید چکار کنم؟
اینکه چه روشی را برای پیشگیری از بارداری انتخاب کنید، تصمیم هردوی شماست. با این حال، باید توجه داشته باشید که قرص ها شما را از عفونت های جنسی مصون نمی کنند.
علاوه بر این، قرص های کنترل بارداری یک روش هورمونی ضد بارداری هستند و می توانند روی سطح هورمون شما تاثیر گذار باشند.
به شریک جنسیتان توضیح دهید که کاندوم یک روش بی خطر، ارزان و موثر و بدون عوارض جانبی است. اگر او نگران است که کاندوم حساسیت آلت تناسلی را از بین ببرد و لذت را کم کند، به او بفهمانید که این یک افسانه است.
اگر کاندوم مناسب و به روش مناسب استفاده شود، هیچ اثری روی لذت فرد ندارد. باید اندازه کاندوم به طور صحیح انتخاب شود.

هنگام استفاده از کاندم من احساس درد می کنم. دلیل آن چیست؟
گاهی اوقات شما ممکن در هنگام استفاده از کاندوم احساس درد کنید. ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. ممکن است به ماده ای حساسیت داشته باشید (مثلا لاتکس) که باعث خشکی واژن می شود. ممکن است احساس درد ناشی از کمبود مواد لوبریکنت واژن باشد. زیرا کاندوم به آرامی روان کننده خود را در طول رابطه جنسی از دست می دهد و بعد از مدتی درد مهبل را ایجاد می کند.

ما رابطه جنسی داشتیم، اما کاندم شکست خورد. قرص گرفتم آیا می توانم باردار شوم؟
قرصهای ضد بارداری اضطراری (ECP) یک روش بسیار موثر برای حفاظت از بارداری ناخواسته هستند. اگر آنها در عرض 72 ساعت پس از رابطه جنسی مصرف کنید، احتمال باردار شدن بسیار پایین است، از حدود 0.2 تا 3 درصد. به طور کلی، هر چه زودتر ECP را پس از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده کنید، شانس بارداری ناخواسته را پایین می آورد.

چگونه می توانم با شریک جنسیم رابطه جنسی داشته باشم وقتی از کاندم استفاده نمی کند؟
انواع مختلفی از روش های کنترل بارداری وجود دارد. اگر استفاده از کاندوم برای شما مناسب نباشد، می توانید روش های پیشگیری از بارداری هورمونی را انتخاب کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که هر روش دارای مزایا و معایبی است، میزان اثربخشی آن، موارد منع مصرف آن و همچنین قیمت آن.
اگر شما نیاز به یک روش کنترل ایمن، موثر، ارزان و در دسترس دارید که از STI نیز محافظت کند، کاندوم بهترین انتخاب برای شماست.
با این حال، شانس کمی برای باردار شدن با استفاده از کاندم به دلیل استفاده نادرست وجود دارد، و شرایطی نظیر پاره شدن کاندم، نشت مایع منی به داخل مهبل وجود دارد. احتمال حاملگی در طول استفاده از کاندم از 10 درصد تا 18است.

ماما طب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403