افزون بر 9 هزار شکایت صنفی در خراسان رضوی ثبت شد


افزون بر 9 هزار شکایت صنفی در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ظرف شش ماه اخیر 9 هزار و 279 مورد شکایت مردمی از عملکرد اصناف در عرضه کالا و خدمات در سطح بازار این استان ثبت شد.

محمدجواد ساعدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۴۶۵ مورد از مجموع این شکایتهای مردمی مربوط به بازار و اصناف کلانشهر مشهد است.

وی ادامه داد: ۱۷۵ میلیارد ریال پس از بررسی این شکایتها به شهروندان شاکی خراسانی در همین مدت برگردانده شده که ۱۶۱ میلیارد ریال آن مربوط به شاکیان در کلانشهر مشهد است.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ظرف همین مدت ۱۹۲ هزار و ۲۶۴ مورد بازرسی از عرضه کالا و خدمات در سطح بازار استان صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش سه هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال پس از این تعداد بازرسی برای متخلفان در سطح خراسان رضوی گشوده شد.

ساعدی ادامه داد: ۱۲۴ هزار و ۳۴ مورد از این موارد بازرسی در بازار مشهد منجر به تشکیل ۱۰ هزار و ۷۹۱ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۷۵۴ میلیارد ریال شده است.

وی بیشترین پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این مدت را به ترتیب مربوط به حوزه آرد و نان با هزار و ۵۶ فقره تخلف، مواد پروتئینی با هزار و ۶۷ پرونده تخلف، میوه و تره‌بار با ۸۹۲ فقره ه تخلف، برنج و روغن با ۴۶۷ پرونده تخلف، قند و شکر با ۱۴۸ فقره پرونده، لاستیک و روغن موتور با ۲۶۲ پرونده تخلف، گاز مایع با ۲۰ فقره تخلف و ماسک و الکل با ۳۰۸ فقره پرونده تخلف اعلام کرد.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۲۶ اتاق اصناف و ۴۳۹ اتحادیه صنفی دارد.

۱۷۶ هزار و ۶۸۸ واحد صنفی فعال در خراسان رضوی دارای پروانه کسب معتبر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس