جزئیات جدید بازگشت پژو به لمانز در سال 2022


پژو یک‌بار دیگر اعلام کرد از سال 2022 به مسابقات 24 ساعته لمانز بازخواهد گشت. این بازگشت با هایپرکاری رقم خواهد کرد که با همکاری توتال توسعه می‌یابد. این خودروساز فرانسوی در بالاترین کلاس لمانز یعنی کلاس هایپرکارها LMH حضور خواهد یافت و با شرکت‌های تویوتا، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و بای کولس به رقابت خواهد … The post جزئیات جدید بازگشت پژو به...

پژو یک‌بار دیگر اعلام کرد از سال ۲۰۲۲ به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بازخواهد گشت. این بازگشت با هایپرکاری رقم خواهد کرد که با همکاری توتال توسعه می‌یابد.

جزئیات جدید بازگشت پژو به لمانز در سال 2022

این خودروساز فرانسوی در بالاترین کلاس لمانز یعنی کلاس هایپرکارها LMH حضور خواهد یافت و با شرکت‌های تویوتا، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و بای کولس به رقابت خواهد پرداخت. آلپاین هم اخیراً ورود خود به کلاس LMP1 در سال ۲۰۲۱ را با استفاده از شاسی اورکا و پیشرانه گیبسون اعلام کرده است.

جزئیات جدید بازگشت پژو به لمانز در سال 2022

اما پژو می‌گوید به چند دلیل کلاس LMH را انتخاب کرده که یکی از این دلایل آزادی مشخصی در بحث آئرودینامیک می‌باشد. این امر باعث شده خودروی مسابقه‌ای پژو از عناصر زیبایی‌شناسی خاص این برند که در اسکچ های اولیه منتشر شده دیده می‌شود بهره ببرد. این خودرو دارای رنگ‌ها و طرح پنجه سه‌گانه خاص محصولات پژو می‌باشد.

دیگر دلیل مهم پژو برای حضور در این کلاس استفاده از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های مشابه محصولات تولیدی‌اش می‌باشد. پژو و توتال قبلاً توسعه هایپرکار الکتریکی هیبریدی خود را کلید زده‌اند. این خودرو از پیشرانه الکتریکی و گرمایی سود برده و قدرت ۶۷۱ اسب بخاری خواهد داشت.

با توجه به قوانین باید گفت هایپرکار مسابقه‌ای پژو از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و پیشرانه الکتریکی آن در جلو نصب شده و حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخاری خواهد داشت. ۴۰۲ اسب بخار باقی مانده نیز توسط پیشرانه درون‌سوزی تولید خواهد شد که فعلاً مشخصاتش منتشر نشده اما نیروی خود را به چرخ های عقب خواهد رساند. خودروی LMH پژو در مقایسه با مدل‌های کلاس LMP1 طویل‌تر و پهن‌تر خواهد بود.

جزئیات جدید بازگشت پژو به لمانز در سال 2022

پژو فعلاً تصمیمی درباره چارچوب کاری الکتریکی و ایده‌ی زنجیره کشش هیبریدی نگرفته است. تمامی بخش‌های فنی و اسپورت پژو در توسعه این فازها دخیل خواهند بود.

فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو گفته است:

پژو با این تعهد خود در حال بازگشایی فصل جدیدی از پرفورمنس است. ما به خاطر اینکه فرصت کار در موتور اسپورت با روش متفاوتی را پیدا کرده‌ایم دوباره به لمانز بازمی‌گردیم.

موضوع جالب اینکه پژو اشاره‌ای به رِبِلیون نکرده است. این تیم مسابقه‌ای سوئیسی در ابتدا قرار بود همکار پژو در پروژه LMH باشد اما فعلاً خبری از این تیم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی