برکات و دستاوردهای دفاع مقدس از منظر امام راحل


برکات و دستاوردهای دفاع مقدس از منظر امام راحل

خراسان شمالی - حجت‌الاسلام محمدی گفت: پیام منشور روحانیت امام راحل منبع مناسبی برای شناخت برکات و دستاوردهای دفاع مقدس از منظر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا محمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از بهترین منابع برای بازخوانی و بازشناسی برکات الهی دفاع مقدس، پیام منشور روحانیت امام راحل (ره) است.

وی با بیان اینکه فضایی که پیام سوم اسفند امام راحل(ره) مشهور به پیام منشور روحانیت در آن انتشار یافته است، فضای خاص و ویژه‌ای است، افزود: در آن زمان رخدادهایی مثل پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت و نوشیدن جام زهر، موضوع کتاب آیات شیطانی و صدور فتوا علیه سلمان رشدی، اعدام منافقین بعد از عملیات مرصاد، مشکلاتی که مرحوم منتظری -قائم‌مقامی رهبری وقت- ایجاد می‌کرد و چندین و چند رخداد دیگر، فضای ملتهبی را ایجاد کرده بود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در آن زمان بعضی از مسؤولین کشور به‌عنوان یا بهانه ارزیابی روند ده ساله انقلاب اسلامی، بر سیاست‌های ده ساله انقلاب با دیده تردید می‌نگریستند، ازجمله یکی از افراد، در پاسخ به این سؤال روزنامه اطلاعات که پرسیده بود: «اگر شما اکنون به ده سال گذشته برگردید، در برابر جنگ چگونه موضع‌گیری می‌کنید؟» گفته بودند: «اگر به ده سال قبل برگردیم، کاری می‌کنیم که جنگ اصلاً شروع نشود».

وی اضافه کرد: در همان حال، بعضی دیگر ازجمله حزب نهضت آزادی به رهبری مهندس بازرگان، شبهه افکنانه، ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر را زیر سؤال برده بودند؛ اما بیش از همه موضع‌گیری تند و غیرمنطقی قائم‌مقام رهبری وقت- آیت‌الله منتظری - در یک سخنرانی عمومی، برای انقلاب مسئله‌ساز شده بود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در چنین فضایی امام راحل برکات جنگ را برشمردند، افزود: امام خمینی (ره) در نگاهی فرصت‌محور به حادثه جنگ تحمیلی، مواردی از قبیل برکتی هر روزه، صدور انقلاب به جهان، اثبات مظلومیت خویش و ستم متجاوزان، کنار زدن پرده از چهره تزویر جهان‌خواران و شناخت دوستان و دشمنان را از مهم‌ترین برکات دفاع مقدس برشمردند.

وی ادامه داد: باور این‌که باید روی پای خودمان بایستیم، شکست ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب، استحکام‌بخشی ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی، باروری حس برادری و وطن‌دوستی در نهاد یکایک مردم و نشان دادن امکان مبارزه طولانی علیه تمامی قدرت‌ها به مردم جهان از دیگر دستاوردها و برکات دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: به دنبال داشتن فتح فلسطین، احساس ذلت تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام، رشد صنایع نظامی، از همه این‌ها مهم‌تر، استمرار روح اسلام انقلابی و علاقه به اسلام‌شناسی مردم در کل جهان از دیگر برکات دفاع مقدس محسوب می‌شوند./9314//210/خ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز