ورود متهمان به زندان در استان قزوین هشت درصد کاهش یافت


ورود متهمان به زندان در استان قزوین هشت درصد کاهش یافت

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: با تهمیدات اجرا شده در دستگاه قضا میزان ورودی افراد به زندان‌های قزوین هشت درصد کاهش پیدا کرده و تبعاً از جمعیت حاضر در زندان‌های استان نیز به همین نسبت کم شده است.

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: کاهش تعداد احکام حبس، رویکرد اصلی قوه قضاییه در دوره ریاست جدید این قوه است که با قدرت و جدیت پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح پالایش زندانیان خطرناک در دادگستری استان قزوین، گفت: دستگاه قضایی در قرارهای تامین‌ و ضمانت‌هایی که از متهمان باید اخذ شود، دقت نظر لازم را دارد تا پالایش زندانیان خطرناک از کم خطر صورت گیرد.
قاسمی با بیان اینکه طبق دستور رییس قوه قضاییه رسیدگی به مساله صدور قرار تامین برای متهم محدود به وقت اداری نمی‌شود، اضافه کرد: چنانچه قرار وثیقه‌ای صادر ‌شود، حتی بعد از پایان وقت اداری نیز باید کارشناس دادگستری و اداره ثبت در کنار قاضی باشند تا از ورود فردی که تامین لازم را ارائه می‌نماید به زندان جلوگیری گردد.
وی اعطای مرخصی‌های فوق ‌العاده به زندانیان را در دوران شیوع کرونا از دیگر تسهیلات دستگاه قضایی برای این افراد دانست و ادامه داد: بخشی از افرادی که در زندان هستند و ممکن است قسمتی از محکومیت‌های خود را تحمل کرده باشند با تاثیرات روحی و روانی زندان دست به گریبان هستند و این افراد تحت مشاوره‌های روان‌شناس برای بازپروری روحی قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی