انگار میشه غصه ما رو یه لحظه تنها بذاره!/ از سادگی راجر واترز تا انسانیت بلوچ‌ها


انگار میشه غصه ما رو یه لحظه تنها بذاره!/ از سادگی راجر واترز تا انسانیت بلوچ‌ها

از نجات یک پرنده، کمک مردم بلوچ به راننده‌ای که ماشینش واژگون شده تا دابسمش 2 نوجوان و... این نوید را دارد که هنوز نسیم انسانیت، هنر و عشق در حال وزیدن است.

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - در این روزها که بخشی از زندگی همه ما اخبار و اتفاقات نگران کننده چون کرونا، گرانی، دلار، سکه و ... است تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که جنبه‌های مثبت و یا اتفاقات شیرین هر اندازه کوچک را هم رصد کرده و سعی کنیم فکر و ذهن‌ با این مسائل هم دمخور شود.

قبل تر هم نوشته‌ام، محققان روانشناسی بر این اعتقاد هستند که در یک شبانه روز حدود 7 الی 8 هزار پالس فکری از مغز انسان عبور می‌کند، از این تعداد هر چه بتوان درصد افکار منفی را کاهش داد و بر افکار مثبت افزود فقط به بهبود حال روحی و روانی خود کمک کرده‌ایم ولاغیر. ولی این بازیابی روحیه ضروری است.

خودم می‌دانم تا چه اندازه این گفته کلیشه‌ای و شاید بدرد نخور باشد ولی یکی از راه‌های مبارزه است. مبارزه با اعصاب‌خُردی و ناتوانی از پدیده‌هایی که چون سلول‌های سرطانی در حال رشد و تکثیرند.

حال تصمیم دارم ابتدای هر هفته اتفاقات مثبتی که جان و دلم را تا اندازه‌ای یاحتی برای لحظه‌ای هم شده از استرس‌ها و نگرانی‌ها دور کرده است را یادداشت کنم و سعی کنم به جای فکر کردن، حرص خوردن و غر زدن که شغل تمام وقت این روزهای من است (حتی در خواب)، اندکی از تألمات روحی و روانی خودم بکاهم.

در هفته گذشته چند اتفاق برای لحظاتی حالم را دگرگون کرد :

انسانیت بلوچ‌ها

در ‎بلوچستان در مسیر کهیر به کنارک کامیونی در دل تاریکی شب واژگون شده است، سرصبح مردم بکمکش شتافتند! اگر چه بخشی از مردم بلوچ در فقر و تنگدستی در حال گذر عمر هستند اما انسانیت در وجود آنها موج می‌زند.

گراز مادر و توله‌ها

حرکت منظم گراز و توله ها-کردستان،بیجار(شهریور۹۹) (ویدئو از صفحه اینستاگرام بهنام گروس)


نجات پرنده در دریا توسط صیادان عسلویه

کوچه‌های مادربزرگ‌ها

در روستای دینه کوه الموت شرقی استان قزوین، اسم کوچه‌ها براساس نام مادربزرگ‌هایی که در این کوچه‌ها زندگی می کردند و حالا فوت شدند انتخاب شده است.

انگار میشه غصه ما رو یه لحظه تنها بذاره!/ از سادگی راجر واترز تا انسانیت بلوچ‌ها

سادگی اسطوره

شخصى که در تصویر پایین مى بینیم "راجر واتِرز" بزرگ است، یکى از بزرگان و تاثیرگذارانِ موسیقىِ جهان و مغز متفکر گروه موسیقى راکِ "پینک فلوید". چیزى که در تصویر مى بینیم ساده زیستى و راه نداشتنِ غرور و تکبر در احوالاتِ این مردِ بزرگ است. (از صفحه اینستاگرامی آدم حسابی‌ها)

خرس مادر و توله‌ها

خرس سیاه 3 بچه اش را بر روی خود قرار داده و آنها را از رودخانه عبور می‌دهد. در آخر کسی که فیلم می‌گیرد داد می‌زند:

تو تونستی مامان (you did it MAMA)

دابسمش در کوه


دابسمش بامزه 2 نوجوان ایرانی از آهنگ جدید رپر آمریکایی 6ix9ine (تلفظ "سیکس ناین")

قبل‌تر هم نوشته‌ام اتفاقات مثبتی که جان و دل را تا اندازه‌ای یا حتی برای لحظه‌ای هم شده از استرس‌ها و نگرانی‌ها دور می‌کند را پاس بداریم. امروزه که بحث تولید داروی کرونا و واکسن آن عالمگیر شده است، داروی نه تنها ضد کرونا بلکه ضداسترس، ضد تورم و ...سپردن روح و جان خود به انسانیت، عشق، هنر و زیبایی است. می‌دانم خیلی تکراری و بی‌مزه است ولی فعلا این تنها داروی در دسترسی است که می‌توان از آن بهره برد.

به روایتی می‌توان گفت متضاد شعر معروف حسین منزوی که استاد محمد نوری در ترانه‌ای به زیبایی آنرا خوانده‌اند: انگار میشه غصه ما رو یه لحظه تنها بذاره.

لطفا ماسک بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید