هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟


هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟

تقریبا در اوایل دهه 80 یکی از خاص ترین خودروهای بازار ایران کار خود را آغاز کرد و توانست در زمان عرضه خود موفقیت بسیار چشمگیری در بازار ایران داشته باشد. سیتروئن زانتیا نمادی از یک خودروی پیشرفته با امکاناتی منحصربه فرد در بازار ایران بود که...

تقریبا در اوایل دهه 80 یکی از خاص ترین خودروهای بازار ایران کار خود را آغاز کرد و توانست در زمان عرضه خود موفقیت بسیار چشمگیری در بازار ایران داشته باشد. سیتروئن زانتیا نمادی از یک خودروی پیشرفته با امکاناتی منحصربه فرد در بازار ایران بود که مونتاژ داخل آن باعث رشد بهتر و سریع تر آن در بازار ایران شد و همچنین کمتر خودرویی در آن زمان یارای برابری با سرعت و شتاب این اتومبیل منحصربه فرد را داشت.

ولی با این وجود و در حالی که سیتروئن زانتیا می توانست سال های بیشتری در بازار ایران فعالیت کند و همچنان با قدرت به فروش خود ادامه دهد، در اواخر دهه 80 به طور کامل از خطوط تولید خودروسازان خارج شد تا اکنون طرفداران این برند در بازار خودروهای کارکرده به دنبال خرید یکی از آنان باشند، اما خرید ماشین های کارکرده دردسرهای خود را هم دارد و اگر عمر بالایی داشته باشد، می تواند هزینه های سنگینی برای قطعات یدکی و قطعات مصرفی روی دست مصرف کنندگان خود بگذارد.

سیتروئن زانتیا را می توان یکی از خودروهای پرخرجی نامید که به دلیل پیشرفته بودن برخی از سیستم های آن همچون تعلیق، ترمز و یا سیستم فرمان، در صورت خراب شدن می تواند هزینه سنگینی بر روی دست کاربران خود بگذارد و لازم است که هنگام خرید نسخه های کارکرده سیتروئن زانتیا دقت لازم صورت گیرد.

هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟سیتروئن زانتیا

قطعات مصرفی سیتروئن زانتیا چقدر قیمت دارد؟

با قطعات مصرفی این خودرو شروع کنیم، در هفته آخر شهریورماه 99 کیت کامل تسمه تایم این خودرو هزینه ای برابر با 900 هزار تومان خواهد داشت که شامل تسمه تایم اصلی و هرزگردی ها آن می شود، ولی به طور جداگانه می توان تسمه تایم این ماشین را به قیمت 370 هزار تومانی در بازار تهیه کرد. تسمه دینام تولید ایران هم به عنوان یکی دیگر از قطعات مصرفی و خیلی مهم در خودرو، قیمتی حدودا 210 هزار تومانی خواهد داشت.

لنت ترمز هم یکی دیگر از قطعات پرمصرف اتومبیل است که بسته چهار عددی آن برای چرخ های جلو قیمتی معادل 210 هزار تومان دارد و برای چرخ های عقب به قیمت 330 هزار تومانی خواهد رسید. البته قیمت لنت ترمز به جنس آن هم بستگی دارد، چون لنت ترمز عقب 230 هزار تومانی هم در بازار برای سیتروئن زانتیا 1800 و 2000 وجود دارد.

هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟سیتروئن زانتیا

کاتالیزور هم امروزه یکی از اصلی ترین مواردی است که در تست های معاینه فنی مورد توجه قرار گرفته و در صورت خرابی و عملکرد ضعیف آنان، قادر به دریافت معاینه فنی نخواهید بود و تردد بدون معاینه فنی در سطح شهر جریمه به همراه خواهد داشت. حال اگر نگاهی به قیمت کاتالیزور زانتیا ساخته شرکت داخلی ایران دلکو داشته باشیم، به قیمت 2 میلیون و 450 هزار تومانی خواهیم رسید که می تواند یکی از گران ترین قطعات مصرفی یک اتومبیل به شمار آید.

بعد از چند بار تعویض روغن، نیاز به تعویض فیلتر روغن هم احساس می شود که می توانید فیلتر روغن سرکان مناسب سیتروئن زانتیا را به قیمت تقریبا 32 هزار تومان در بازار تهیه کنید.

هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟سیتروئن زانتیا

قطعات یدکی اصلی و بدنه سیتروئن زانتیا چقدر قیمت دارد؟

مروری کوتاه بر روی قیمت برخی از قطعات مصرفی سیتروئن زانتیا داشتیم، اما قیمت برخی از قطعات یدکی اصلی سیتروئن زانتیا چقدر خواهد بود؟. معمولا زمانی نیاز به تعویض قطعات اصلی اتومبیل احساس می شود که براثر سال ها استفاده عملکرد مفید خود را از دست داده باشند و یا در جریان یک تصادف بخشی از بدنه و قطعات اصلی اتومبیل آسیب دیده باشد. اینجاست که باید دست داخل جیبتان کنید و خرج زیادی بابت تهیه قطعات یدکی و دوباره سرپا کردن اتومبیل خود انجام دهید.

در تصادفات از جلو حتی اگر سنگین نباشد، قطعاتی مثل سپر خودرو و چراغ های جلو آسیب می بیند و اگر هم تصادف نسبتا شدیدی داشته باشید، نیاز به تعویض کاپوت جلو، رادیاتور، گلگیرهای جلو و یا حتی نیاز به تعویض کامل جلوبندی خودرو و برخی از قطعات اصلی زیر کاپوت خواهد بود.

تصادف با سیتروئن زانتیا برایتان ارزان تمام نمی شود و هزینه بسیار زیادی روی دست شما خواهد گذاشت، زیرا چراغ جلوی این خودرو به تنهایی قیمتی تقریبا 1 میلیون تومانی دارد و اگر بخواهید پروژکتور جلوی ماشین هم تهیه کنید، هزینه این قطعه چیزی حدود 300 هزار تومان در بازار خواهد بود، در حالی که راهنمای بغل این ماشین هرکدام 150 هزار تومان و همچنین زه زیر چراغ های جلو نیز هرکدام 14 هزار تومان قیمت دارد.

هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟سیتروئن زانتیا

اگر تصادف نسبتا شدیدی داشته باشید، قطعا نیاز به تعویض رادیاتور هم خواهید داشت و رادیاتور زانتیا در بازار قیمتی کمتر از 800 هزار تومان دارد. در چنین تصادفی اگر کاپوت قابل تعمیر نباشد، باید 4 میلیون و 850 هزار تومان هم بابت کاپوت جدید پرداخت کنید. سپر جلوی سیتروئن زانتیا هم قیمتی کمتر از 500 هزار تومان و یا در نمونه دیگر قیمتی 570 هزار تومانی دارد که در مجموع خرید هر 3 قلم کالا نزدیک به 6 میلیون تومان روی دست شما خواهد گذاشت.

در تصادفات شدید، لازم است که جلوبندی هم کامل تعویض شود و در سیتروئن زانتیا به هیچ وجه ارزان نخواهد بود. به خاطر اینکه سیستم تعلیق زانتیا تکنولوژی بالایی نسبت به سایر خودروهای فعال در بازار ایران دارد، از هزینه بسیار بالاتری هم برخوردار است و هر کمک زانتیا هزینه 4 میلیون و 500 هزار تومانی خواهد داشت.

سرپلوس زانتیا هزینه تقریبا 360 هزار تومانی دارد و اگر دیسک های ترمز شما در تصادف و یا پس از چند سال استفاده تاب بردارد، برای تعویض آن نیاز به پرداخت هزینه 630 هزار تومانی برای 2 عدد دیسک خواهید داشت.

همیشه تصادف از جلو نیست و گاهی اوقات بی احتیاطی رانندگان دیگر و تصادف از عقب می تواند برای شما هزینه ساز باشد. در تصادف عقب اگر خوش شانس باشید فقط هزینه تقریبا 700 هزار تومانی برای خرید یک سپر عقب پرداخت خواهید کرد، اما اگر تصادف به گونه ای باشد که بدنه اتومبیل تا صندلی های عقب جمع شود، اینجاست که هزینه های شما سر به فلک می کشد!.

به بیانی ساده یک چراغ خطر روی درب صندوق قیمت 430 هزار تومانی، یک چراغ خطر عقب روی گلگیر عقب قیمت 540 هزار تا 700 هزار تومانی، یک پوسته سپر عقب قیمت 680 تا 700 هزار تومانی و همچنین درب عقب کامل سیتروئن زانتیا قیمت حدودا 5 میلیون تومانی دارد که به هیچ وجه یک تصادف ارزان برای شما نخواهد بود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید