84 واحد صنعتی و معدنی در لارستان به بهره‌برداری رسید


84 واحد صنعتی و معدنی در لارستان به بهره‌برداری رسید

لارستان- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: 84 واحد تولیدی و صنعتی ظرف هفت سال گذشته دولت تدبیرو امید در این شهرستان به بهره برداری رسیده که 48 واحد از این تعداد در حوزه صنعت بوده است.

جلیل حسنی،یکشنبه در بازدید از ۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی لار میزان اشتغالزایی مستقیم در حوزه طرح های صنعتی و معدنی را در شهرستان لارستان در مجموع حدود ۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: افزون بر ۵۰۰ نفر در بخش صنعت بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش صنعت این شهرستان از سال ۹۲ تا کنون، ۳۲۴ مجوز با سرمایه‌گذاری حدود ۵۲۴ میلیارد ریال صادر شده که در صورت بهره ‌برداری از این تعداد طرح، بر اساس ظرفیت اسمی، برای بیش از سه هزار و ۹۷۴ نفر اشتغالزایی می‌شود.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: هم اکنون ۴۰ طرح صنعتی مهم نیز در دست اقدام مستقر در شهرک صنعتی و خارج از شهرک صنعتی لارستان در حال اجراست که با بهره برداری این طرح ها زمینه اشتغال ۷۵۰ نفر دیگر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

حسنی بر تداوم کار جهادی برای رونق دوباره تولید واشتغال در کارخانه های راکد و نیمه فعال در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بازدید دوره ای به همراه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط از محل شرکت های فعال ، نیمه فعال وغیرفعال باید با قوت و جدیت در دستور و اولویت کاری اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس تاکید رئیس جمهوری و دولت و همچنین معاونت اقتصادی وزیر کشور، بانک ها حق تملک بر هیچ واحد تولیدی و یا صنعتی را به بهانه بدهی به سیستم بانکی ندارند، از معاون برنامه ریزی فرمانداری خواست در اسرع وقت تمامی واحدهای تولیدی مشکل دار و بدهکار را شناسایی و در اسرع وقت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ظرف سه سال گذشته ۱۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان با حمایت کارگروه رفع موانع تولید شهرستان، مجدد به چرخه تولید باز گشتند که با فعالیت این واحدها، ۸۲ کارگر بیکار این واحدها، دوباره مشغول به کار شدند.

حسنی با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی دولت تدبیرو امید و مدیریت اجرایی استان و شهرستان همواره کمک به حل مشکلات و رفع موانع و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی بوده است، گفت: برای تحقق این مهم با حضور در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی، مشکلات آنان را از نزدیک بررسی و رصد خواهیم کرد.

فرماندار ویژه لارستان گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۸ بازدید از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان لارستان انجام شده ودر خصوص مشکلات و موانع موجود این واحد ها نصیز تصمیم گیری شده است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: پرونده واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در سریع ترین زمان ممکن با دعوت از مدیران این واحد ها و با هماهنگی دستگاه هی مرتبط و دستگاه قضایی بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

واحد بسته بندی مواد غذایی و گیاهان دارویی میر کوری با سرمایه گذاری اولیه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و همچنین شرکت شمیم گلبرگ لارستان با میزان سرمیه گذاری هشت میلیارد ریالی از جمله واحدهای تولیدی مورد بازدید فرمانداری واعضای کارکگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی بود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403