مطالعه منبع درست، عامل اصلی موفقیت در کنکور است


مطالعه منبع درست، عامل اصلی موفقیت در کنکور است

منصوری نهجیری گفت: مطالعه منبع درست، عامل اصلی موفقیت در کنکور است که سازمان سنجش باید منبع اصلی را برای کنکور هنر مشخص کند.

مطالعه منبع درست، عامل اصلی موفقیت در کنکور استحانیه منصوری نهجیری رتبه دوم کنکور هنر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در دوران دبیرستان در مدرسه تیزهوشان فرزانگان درس می‌خواندم و نظام جدید برای اولین بار کنکور دادم.

او افزود: از سال آخر دبیرستانم یعنی در تاریخ ۱۲ شهریور مطالعه کنکور را شروع کردم، در ابتدا مطالعه کمی داشتم و از یک ساعت و نیم الی ۲ ساعت به ۹ ساعت آن را افزایش دادم و سپس به ۶ الی ۷ ساعت رساندم. میانگین مطالعه ام روزانه ۵ ساعت بود و ۲ هفته باقی مانده تا کنکور بدون ساعت شمار درس خواندم.

منصوری نهجیری تصریح کرد: هیچ سهمیه‌ای برای کنکور نداشتم و از منبع خاصی برای مطالعه استفاده نمی‌کردم. رشته هنر منابع آزاد زیادی دارد؛ بنابراین داوطلبان نمی‌دانند که از چه منابعی قرار است سوال بیاید بنابراین باید از منابع پراکنده استفاده کرد.

کنکور هنر منابع مشخصی ندارد

این برگزیده رتبه دوم کنکور هنر ادامه داد: کنکور هنر همانند کنکور‌های ریاضی یا تجربی منابع مشخصی ندارد و به نظر من باید منابع مشخصی برای آن ذکر شود؛ چرا که بنده در رشته ریاضی تحصیل کردم و کنکور هنر دادم؛ بنابراین داوطلبان رشته هنر منبع مشخصی برای کنکور ندارند و باید مباحث مختلفی را بخوانند. هیچ مرز بندی برای کنکور هنر وجود ندارد و همین عامل باعث افزایش استرس و فشار روانی بر داوطلبان خواهد شد.

او گفت: برای کنکور هنر مشاور گرفتم؛ چرا که هیچ سر رشته‌ای از این رشته نداشتم. در رشته ریاضی تحصیل کردم و هیچ کلاس کنکوری نرفتم.

منصوری نهجیری تصریح کرد: هیچ برنامه مشخصی برای تفریح نداشتم اما بعضی اوقات برای انجام فعالیت‌های روزانه و علاقه مندی‌ها به تفریح می‌رفتم و سعی می‌کردم فشار زیادی برای کنکور به خودم وارد نکنم.

این برگزیده رتبه دوم کنکور هنر درباره تاثیر تعویق کنکور به علت کرونا بر رتبه کنکور گفت: تعویق کنکور به علت ایجاد دغدغه‌های فکری و روانی باعث آزار و اذیت داوطلبان کنکور می‌شد و این موضوع مثبت نبود؛ چرا که افراد زمان دقیق کنکور را نمی‌دانستند و در زمان برگزاری آن دچار تردید بودند.

منصوری نهجیری تصریح کرد: تنها نکته مثبت تعویق کنکور این بود که دانش آموزان بعد از شرکت در امتحانات نهایی به مدت یک ماه زمان مطالعه برای کنکور را داشتند، اما کلی استرس و فشار زیادی را به داوطلبان و خانواده‌ها وارد کرد.

او با اشاره به انتخاب رشته و دانشگاه بیان کرد: از همان ابتدا قصد ادامه تحصیل در رشته نمایش را داشتم، اما در حال حاضر برای ادامه تحصیل در سه رشته سینما، کارگردانی یا بازیگری و ادبیات نمایشی مردد هستم و علاقه به تحصیل در دانشکده‌های هنر و زیبایی دانشگاه تهران دارم.

این برگزیده رتبه دوم کنکور هنر به کنکوری‌های سال‌های آینده توصیه کرد و گفت: داوطلبان این رشته باید اولویت مطالعه خود را بر کتاب‌های هنر بگذارند، چرا که تنوع آن بسیار زیاد است و در ابتدا باید با آنان آشنا شد.

بیشتر بخوانید

راز موفقیت رتبه دو کنکور ریاضی/ با تعویق کنکور موافق بودم

منصوری نهجیری در پایان یادآوری کرد: باید دانست که طراحی سوالات هر سال باهم فرق دارد و بنابراین باید برای تمامی سوالات آماده بود تا به مشکل برنخورد. مطالعه منبع درست، عامل اصلی موفقیت در کنکور است که سازمان سنجش باید منبع اصلی را برای کنکور هنر مشخص کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟