انواع ماساژ را بشناسید و بفهمید کدام یک برای شما مناسب است


ماساژ یکی از کار هایی است که نه تنها حس خوبی به افراد می دهد بلکه می تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. ماساژ انواع زیادی دارد و ما در اینجا قصد داریم 12 نوع آن را به شما معرفی کنیم.

انواع ماساژ را بشناسید و بفهمید کدام یک برای شما مناسب است

ماساژ یکی از کار هایی است که نه تنها حس خوبی به افراد می دهد بلکه می تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. ماساژ انواع زیادی دارد و ما در اینجا قصد داریم 12 نوع آن را به شما معرفی کنیم.

1. ماساژ سوئدی: نوع ملایمی از ماساژ بدن می باشد که برای افرادی که تازه با ماساژ آشنا شده اند و می خواهند آن را تجربه کنند مناسب است. همچنین برای افراد حساس به لمس و افراد با تنش بالا نیز مناسب می باشد.

2. ماساژ سنگ داغ: این نوع ماساژ مانند ماساژ سوئدی بوده اما از سنگ های گرم نیز در آن استفاده می شود. این ماساژ برای افرادی که درد و گرفتگی عضلانی دارند مناسب است.

3. ماساژ رایحه درمانی: این ماساژ یک حالت ذهنی نیز دارد و برای افرادی که علاقه دارند تا حالت های معنوی را نیز در کنار ماساژشان تجربه کنند مناسب می باشد.

4. ماساژ بافت های عمیق: این ماساژ به نسبت ماساژ سوئدی از فشار بیشتری استفاده می کند و برای افراد با مشکلات عضلانی مزمن مانند درد، عدم تعادل و آسیب دیدگی مناسب است.

5. ماساژ ورزشی: اگر فعالیت های عضلانی دارید، به طور مکرر از یک عضله استفاده می کنید و یا انعطاف بیشتری می خواهید این ماساژ به شما کمک خواهد کرد.

6. ماساژ نقطه ای: این ماساژ برای افرادی به کار برده می شود که آسیب دیده اند، درد مزمن دارند و یا مبتلا به یک بیماری خاص می باشند.

7. رفلکسولوژی: اگر به دنبال آرامش و بازیابی سطح انرژی طبیعی بدن خود می باشید این ماساژ را حتما تجربه کنید. این ماساژ می تواند برای افرادی که با لمس شدن کل بدن راحت نیستند نیز گزینه خوبی باشد.

انواع ماساژ را بشناسید و بفهمید کدام یک برای شما مناسب است

8. ماساژ شیاتسو: نوعی ماساژ ژاپنی می باشد که به آرامش و رهایی از استرس کمک می کند. اگر به دنبال رهایی از استرس، درد و تنش می باشید حتما این ماساژ را تجربه کنید.

9. ماساژ تایلندی: اگر به دنبال یک ماساژ فعال تر می باشید این ماساژ کاملا مناسب شما است و می تواند به انعطاف پذیری، سطح انرژی و کاهش درد و استرس مناسب است.

10. ماساژ قبل از زایمان: این نوع ماساژ برای زنان پیش از دوران بارداری بسیار مناسب است و می تواند باعث کاهش درد های بارداری، تنش های عضلانی و استرس آنان شود. البته ماساژ در سه ماهه اول بارداری می تواند خطر سقط جنین را به همراه داشته باشد.

11. ماساژ زن و شوهر: این نوع ماساژ می تواند همراه با دوست هم انجام شود. معمولا همراه با آب گرم و سونا نیز می باشد.

12. ماساژ روی صندلی: این نوع از ماساژ برای افرادی مناسب است که ماساژ سریع می خواهند و بیشتر بر روی شانه ها و گردن و پشت شما متمرکز می باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

حال عمومی مهران رجبی خوب نیست/مردم برایش دعا کنند | 54.1 هزار این ده نیاز عاطفی همسرتان را برآورده کنید تا شما را رها نکند | 66.6 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 64.1 هزار تنها راه سلامتی شما خوردن جگر است | 99.0 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 52.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام