تکذیب خبر فوت 13 کودک کرمانشاهی بر اثر ابتلا به کرونا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در انتقال سخنان اینجانب در ستاد استانی کرونا که با حضور همه اعضا بیان گردید ، رعایت امانت نشده است.

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم شکیبا اظهار کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا یعنی در حدود هفت ماه گذشته، سه دوره غربالگری را در جمعیت ۷ هزار ۱۲۹ کودک زیر ۵ سال در استان کرمانشاه انجام داده‌ایم که از این تعداد ۱۷۸ نفر نیاز به بستری داشته‌اند.

وی افزود: متأسفانه در این مدت ۷ ماه، ۸ کودک از این تعداد فوت کرده که همگی دارای بیماری شدید زمینه‌ای بوده‌اند.

تکذیب خبر فوت 13 کودک کرمانشاهی بر اثر ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اعداد به موضوع بازگشایی مدارس مرتبط نیست زیرا این کودکان زیر ۵ سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دغدغه والدین، افزود: در زمینه مدارس اگر والدین نگران هستند، مخیرند که کودک را به مدرسه بفرستند یا خیر اگر نخواستند دانش آموز را به مدرسه بفرستند، از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند.

شکیبا به لزوم آمادگی مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: اگر هم والدینی قصد دارند دانش آموز را به مدرسه بفرستند تکلیف است که شرایط از نظر فضای مناسب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اینجانب در ستاد استانی مدیریت کرونا، اعداد غیر مرتبط و اشتباهی از ابتلاء یا فوت کودکان را به نقل از اینجانب بازتاب داده‌اند که صحیح نیست و رعایت امانت در انتقال مطالب نشده است که این امر پیگیری خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سیستم بهداشتی از ابتدای اپیدمی به طور روزانه و بی وقفه اطلاعات مربوط به بیماری را به استحضار مردم رسانده و از این پس نیز این رویه ادامه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شایعات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا