توطئه دشمنان با کارگاه های خانگی دوخت ماسک خنثی شد


توطئه دشمنان با کارگاه های خانگی دوخت ماسک خنثی شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که حرکات خودجوش مردمی و بسیج در ایام شیوع کرونا ایران را در جهان سربلند کرد، گفت: توطئه دشمنان با کارگاه‌های خانگی دوخت ماسک خنثی شد.

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در آیین تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج اصناف استان یزد با اشاره به فشارهای بسیار شدید دشمن به ملت ایران، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، دشمنان ایران و اسلام و انقلاب چنین برنامه ریزی کردند که الان ایران با مشکلات شدید روبرو می شود و اگر ما فشارها را حداکثری کنیم، کار تمام است.

وی با بیان اینکه در این زمینه دشمن اقدامات بسیار گسترده ای انجام داد، افزود: جنگ تبلیغاتی بزرگی در ابتدای این طرح انجام شد و پس از آن هم فشارهای بسیار زیادی انجام شد و تمام راه هایی که منجر به خدمت رسانی به ایران بود را بستند و حتی از ورود دارو و کالاهای بهداشتی به ایران هم جلوگیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خداوند همیشه در مشکلات پشت و پناه و حافظ این انقلاب و کشور بوده عنوان کرد: وقتی که دشمن این حرکات را انجام داد، مردم ایران هم به میدان آمدند و خودشان در منازلشان کارگاه های دوخت ماسک زدند و تولید و توزیع را به دست گرفتند و این همه حرکت بزرگ را انجام دادند و ایران را در تمام جهان سربلند کردند.

ناصری یزدی تصریح کرد: در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلیس، هیچ خدمتی به مردم فقیر یا سالمند در ارتباط با کرونا ارائه نمی شد و به خوبی دیدیم که انها را رها می کردند تا جان بدهند ولی در ایران همه افراد از خدمات بهره مند شدند.

وی افزود: با وجودی که دشمن تمام تلاش خود را برای مشکل تراشی در حوزه درمان و بهداشتی ایران انجام داد ولی به حمدالله ما کمترین مشکل را نسبت به دیگر کشورها داشتیم و پس از مدتی مشکل تامین ماسک هم برطرف شد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اصلی ترین نقطه شروع فعالیت های انقلابی از بازار بود عنوان کرد: به حدی ما در بازار جلسات مختلفی داشتیم که به سرعت تمام بازار درگیر این موضوع شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که روحیه دینی و انقلابی باید در بازار حفظ شود، تصریح کرد: بر اساس روایات، کنار کشیدن از ولایت زمینه تسلط مستکبران بر مردم فراهم می شود ولی پشتیبانی از ولایت هر روز دشمن را تضعیف می‌کند.

ناصری یزدی گفت: در این دوران وظیفه همه یاری ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت است و همه ما باید تلاش کنیم علاوه بر اینکه خودمان در این مسیر قرار بگیریم، خانواده و فرزندانمان را هم به این راه هدایت کنیم.

وی به مشکلاتی که گریبان‌گیر اصناف شده اشاره کرد و افزود: با وجود همه این مشکلات، اصناف تا جایی که برای آنها ممکن است با مردم انصاف بیشتری داشته باشند و زمینه ای فراهم کنند که مشکلات مردم کمتر شود.

امام جمعه یزد از برخی گران فروشی ها در بازار انتقاد کرد و گفت: توکل به خدا کار را حل می کند چرا که برکت دست خداست و اگر ما درآمد کمی هم داشته باشیم ولی امیدمان به خدا باشد برکت بسیار زیادی به دست می آوریم.

توطئه دشمنان با کارگاه های خانگی دوخت ماسک خنثی شد

نقش کسبه و بازاریان در شکل‌گیری تمدن اسلامی

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز با بیان اینکه کسبه و بازاریان مهمترین نقش در شکل گیری تمدن اسلامی را دارند، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات بازاریان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار کرد: مهمترین موضوعی که مقام معظم رهبری به صورت ویژه به ویژه در گام دوم انقلاب به آن تاکید دارند، بحث تمدن سازی اسلامی است که افق آرمانی بسیار بلند و متعالی است که ایشان برای همه ما به عنوان شیعه ترسیم کرده اند.

وی با بیان اینکه امروزه برخی افراد در این موضوع که آیا می توانیم تمدن اسلامی در دنیای غرب زده ایجاد کنیم تشکیک می کنند گفت: به اعتقاد ویل دورانت که از اندیشمندان غربی است، ما در قرون سوم و چهارم صاحب تمدن اسلامی بودیم ولی متاسفانه به دلیل عدم مراقبت مسلمانان، این تمدن دچار ضعف شد.

وی تصریح کرد: این تجربه و بستر برای شکل گیری تمدن اسلامی وجود دارد و ویل دورانت تاکید می کند که این تجربه در حوزه های تجارت، کسب و کار، قوانین، سبک زندگی، غذاها و داروها، تولیدات مورد نیاز مردم و موارد مختلف دیگر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مواردی که ویل دورانت در شکل گیری تمدن اسلامی مطرح می کند، نقش تجارت، کسبه و بازار است؛ یعنی آن چیزی که باعث می شود در جامعه اسلامی صاحب تمدن شویم، تجارت، کسبه و خرید و فروش است.

پورشمسی گفت: اگر نقش کسبه و بازار به درستی تعریف شود، قطعا یکی از پایه های اساسی رزق حلال جامعه را چه برای فعالان این عرصه و چه برای عموم مردم به وجود آورده ایم.

وی ادامه داد: این بخش قطعا مشکلات زیادی این روزها دارد و مسئولان باید هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات آنها تلاش کنند تا بتوانیم به این وسیله قدری از سختی های وارد شده به مردم را بکاهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد در تمام کشور به خوشنامی و اعتبار شناخته می شوند تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا هم کسبه و بازاریان یزد همت و مشارکت بسیاری در رزمایش کمک مومنانه داشتند.

توطئه دشمنان با کارگاه های خانگی دوخت ماسک خنثی شد

دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده است

«علیرضا حسنی» رئیس اتاق اصناف استان یزد با بیان این که مردم نان خالی را هم به سختی تامین می‌کنند، گفت: دشمن به صورت مستقیم سفره و معیشت مردم را هدف قرار داده است.

وی اظهار کرد: در حوزه اصناف مشکلات بسیاری وجود دارد و سختی های بسیاری این بخش از جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اصناف از بیرون خیلی شاید به چشم نیاید، عنوان کرد: وقتی که وارد این بخش می شویم، می بینیم که واقعا اصناف با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده اند.

رئیس اتاق اصناف استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جبهه اصلی اقتصاد کشور دست همین بازاریان و اصناف هستند و در جنگ اقتصادی همین افراد هستند که در برابر دشمن ایستادگی می کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه امروز دشمن سفره مردم را هدف قرار داده تصریح کرد: در حال حاضر همه افراد خانواده به صورت مستقیم از جنگ اقتصادی دشمن آسیب می بینند و مسئولان باید به صورت ویژه برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: همه ما از مسئولان می خواهیم که برای بحث معیشت مردم و جلوگیری از کوچک شدن سفره آنها برنامه ریزی دقیق تر و بهتری داشته باشند، مردم الان در تنگنای شدیدی قرار گرفتند و زندگی آنها به سختی می گذرد.

رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه هر کسی الان تقصیر را به گردن دیگری می اندازد عنوان کرد: بسیاری از مردم الان حتی نان خالی را هم به سختی تامین می کنند، این وضعیت بسیار سخت و ناراحت کننده است.

حسنی گفت: نمی گوییم وضعیت در بهترین حالت ممکن قرار گیرد ولی از مسئولان می خواهیم تلاش کنند که حداقل وضعیت اقتصاد را به پنج یا شش سال قبل برگردانند و همانند آن زمان مردم بتوانند نیازهای اولیه خود را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، حسنی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج اصناف یزد در طول سال های گذشته خدمات بسیار خوبی داشت، گفت: بسیاری از فعالیت ها و طرح هایی که بسیج اصناف در استان انجام داده الان به عنوان الگو در کشور مصرف می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)