ارزش روز سهام عدالت امروز دوشنبه 31 شهریور 99


ارزش روز سهام عدالت امروز دوشنبه 31 شهریور 99

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 31 شهریور 99 اعلام شد.

ارزش روز سهام عدالت امروز دوشنبه 31 شهریور 99

به گزارش پول نیوز، سهام عدالت پس از گذشت ۱۴ سال که در سال ۱۳۸۵ در راستای سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و درخواست رئیس جمهور وقت و با اذن رهبری و مصوبه دولت وقت، طراحی شد، سهام عدالت امروز به ارزش ۱۶ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رسید. هرچند شاید امروز دوشنبه ۳۱ شهریور با کاهش ۴ درصدی همراه بوده، اما سهامی که به ۶ دهک جمعیتی کشور یعنی ۴۹ میلیون نفر واگذار گردید، مایه آرامشی برای بسیاری از مردم عزیز ایران شده است. پس از آزادسازی سهام عدالت عده بسیاری سهام عدالت خود را از طریق بانک و کارگزاری‌ها فروختند، اما عده بسیاری سهام عدالت را نزد خود نگه داشته اند. برای اطلاع از ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ ما را در راهبرد معاصر دنبال کنید.

در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود از ۱۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

ارزش هر واحد از دارا یکم با افت ۸.۱۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۱ هزار و ۵۸۹ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های ۲۶.۳۲۸ تومان ثبت شد. معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پابان رسید که شاخص کل این بازار با افت ۴۷ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد ایستاد.

ارزش روز سهام عدالت

در روزی که بازار بیش از ۴ هزار واحد نزول کرد، ۴۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و ارزش سهام عدالت نیز ۳.۶ درصد کاهش یافت. ارزش سبد سهام عدالت با ۵۳۲ هزار تومان نزول در پایان معاملات، به ۱۶ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رسید، در حالی که ارزش آن در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان بوده است.

خرید سهام عدالت

در پایان معاملات روزگذشته بازار سهام، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با کمی افت قیمت به ۱۶ میلیون و ۵۷۵ تومان رسید. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش ۹ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی دیروز به ۳۱ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان رسید که با کاهش ۴ درصدی در پایان معاملات امروز با کاهش یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۶۰ هزار تومان مواجه شد و ارزش آن به ۳۰ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش نیز به ۱۸ میلون تومان و ۳۷۰ تومان کاهش یافت.

سود سهام عدالت

افت قیمت سهام عدالت در حالی است که روز گذشته با بازگشایی بازار سهام، شاخص کل بازار حدود ۹ هزار واحد رشد داشت، اما شاخص هم‌وزن منفی بود.

سهام عدالت برای جاماندگان نهایی شد جزئیات

محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به بررسی طرح جاماندگان از سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی در راستای ورود مجلس یازدهم به سرفصل‌های مهم اقتصاد کشور افزود: این طرح پس از جلسات متعدد بررسی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه خانه ملت تقدیم شده است.

آزادسازی سهام عدالت


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: واگذاری سهام عدالت در سال‌های ۸۴ - ۸۵ در دستور کار دولت وقت قرار گرفت، گزارشی امروز ما در مجلس حاکی از آن است که؛ با اینکه قرار بود ۶ دهک کم درآمد جامعه جزو مشمولان سهام عدالت می‌شوند چنین نشده است.

این نماینده مجلس افزود: همچنین حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سال‌های ۸۴ - ۸۵ دعوتنامه سهام عدالت دریافت کرده‌اند، اما سهامی به نام آن‌ها واگذار نشده است که در این طرح جزو جاماندگان از سهام عدالت هستند؛ اولین اقدام ما تعیین تکلیف این مهم بوده است.

مشکلات سهام عدالت را با ۱۵۶۹ رفع کنید

کارگزاری سهام عدالت

ستاد آزاد سازی سهام عدالت برای رفع مشکلات سهامداران از وجود سامانه‌ای تحت عنوان باشگاه ذی نفعان سرمایه خبر داد.

بعد از داغ شدن اخبار مربوط به آزاد سازی سهام عدالت، برخی از سهامداران اعم از آن‌هایی که روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند با مشکلاتی مواجه شدند به همین منظور ستاد آزاد سازی سهام عدالت برای رفع مشکلات سهامداران از وجود سامانه‌ای با شماره ۱۵۶۹ تحت عنوان باشگاه ذی نفعان سرمایه خبر داد تا در این سامانه کارشناسان مربوط در بخش پشتیبانی بتواند پس از ارتباط برقرار کردن با سهامداران مشکلات آن‌ها را جویا شده و آن‌ها را راهنمایی کنند.

این سامانه که از جانب سپرده گذاری مرکزی طراحی شده است، تا حدودی می‌تواند سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده اند را راهنمایی کند. گزینه‌های موجود در این سامانه به شرح زیر است.

گزینه‌ها عبارتند از:

۱: جهت اطلاع از خدمات بازار مشتریان بازار سرمایه

۲: اطلاع از شرکت‌هایی که سود آن‌ها از طریق سامانه واریز سجام شده است

۳: اطلاع از نحوه ثبت نام در سجام

۴: اطلاع از صندوق مالی دارایکم

۵: راهنمایی درگاه یکپارچه ذی نفعان

۶: نحوه احراز هویت

سامانه سهام عدالت

نحوه تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت

تغییر شماره همراه سهام عدالت برای سهامدارانی که باید شماره همراه خود را اصلاح کنند روش‌های مختلفی دارد که در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره خواهد شد.

سایت تغییر شماره تلفن سهام عدالت سامانه سهام عدالت به آدرس www.sahamedalat.ir است و برای و نحوه تغییر شماره تلفن سهام عدالت به قرار زیر است.

مراحل تغییر شماره همراه در سامانه سهام عدالت

ابتدا باید به آدرس sahamedalat.ir که آدرس سامانه سهام عدالت است مراجعه کنید و بر روی مشاهده دارایی سهام عدالت کلیک کنید.

سهام عدالت مفید. تغییر شماره تلفن در سامانه سهام عدالت

در مرحله بعد سامانه عدالت توجه شما را به اعلان جلب می‌کند که در آن از آمده است: برای ورود به سامانه، شماره تلفن همراه بایستی تحت مالکیت فرد و متعلق به همان کدملی باشد.

تغییر شماره تلفن سهام عدالت

در صورت عدم تطابق کدملی و شماره تلفن همراه، از طریق سامانه sahamedalat.ir می‌توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود را ثبت نمائید.

در صورت تمایل به تغییر شماره شبا یا شماره تلفن همراه تحت مالکیت و تائید شده، می‌توانید پس از ورود به سامانه sahamedalat.ir، نسبت به ویرایش آن اقدام فرمائید.

مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات برعهده سهامدار عدالت است.

فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می‌باشد.

مسئولیت استفاده از کد تایید پیامک شده، توسط هر شخص دیگر به عهده سهامدار است.

هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث به شدت ممنوع و مسئولیت آن به عهده سهامدار است.

پس از کلیک بر روی گزینه متوجه شدم باید کد ملی خود را وارد کنید.

بلافاصله پس از وارد کردن کد ملی کادری باز می‌شود که باید عبارت امنیتی را در آن وراد کنید.

پس از وارد کردن کد امنیتی اگر شماره تلفن همراه با کد ملی سهام دار مطابقت داشته باشد کد تائید برای سهامدار ارسال می‌شود. در صورتی که شماره تلفن همراه با کدملی سهامدار مطابقت نداشته باشد، این پیغام نمایش داده می‌شود: ” کد ملی و شماره تلفن همراه درج شده مطابقت ندارند. برای ورود به سامانه می‌توانید شماره تلفن همراه در مالکیت خود (منطبق با سرویس شاهکار) را وارد نمایید. ”

در صورتی که شماره تلفن همراه با کدملی مطابقت نداشته باشد، بر روی دکمه “وارد کردن شماره” کلیک نمایید. وارد کردن کد تصویر نمایش داده شده و شماره تلفن همراه جدید که تحت مالکیت سهامدار باشد و کلیک روی دکمه ” ارسال “. نمایش پیغام ” درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. نتیجه درخواست طی ۴۸ ساعت آینده از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید. ”

روش‌های تغییر شماره تلفن برای فروش سهام عدالت

طبق آمار‌ها حدود ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ۴۹ میلیون نفری که سهام عدالت دارند روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. این افراد می‌توانند سهام خود را تا سقف ۳۰ درصد بفروشند و ارزش سهام خود را مشاهده کنند.

این سهامداران برای مشاهده و فروش سهام خود باید شماره تلفن و شماره شبا حساب بانکی ثبت شده در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی به نام خودشان باشد.

سهامداران برای اصلاح اطلاعات خود باید به سامانه‌ای که شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرده به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند.

برای تغییر شماره تلفن چه باید کرد؟

مرحله اول: هر سهامداری که قصد دارد شماره تلفن خود را تغییر دهد یا نمی‌تواند پرتفوی سهام عدالت خود را مشاهده کند و درخواست فروش دهد، ابتدا باید از پیش روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشد.

مرحله دوم: سجامی شدن حتی برای مشاهده سهام عدالت الزامی است، سهامداران برای انجام این کار می‌توانند به سامانه سجام به آدرس sejam.ir مراجعه کنند و احراز هویت شوند. پس از انجام این مرحله سهامدار می‌تواند وارد سامانه سهام عدالت شود.

مرحله سوم: اگر سهامداری با وجود سجامی شدن به علت این که شماره تلفن به نام خودش نیست نمی‌تواند پرتقوی سهام عدالت خود را مشاهده کند، باید وارد سامانه سهام عدالت شود و در قسمت «مشاهده دارایی سهام عدالت» کد ملی خود را وارد کند. در این مرحله، چون شماره تلفن به نام شخص نیست سامانه اجازه ورود نمی‌دهد و گزینه ویرایش شماره تلفن را نمایش می‌دهد.

مرحله چهارم: در این مرحله سهامدار می‌تواند شماره موبایلی که به نام خودش است را ثبت کند و دارایی سهام خود را مشاهده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر