ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان خراسان جنوبی به کرونا در دورهمی‌ خانوادگی


ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان خراسان جنوبی به کرونا در دورهمی‌ خانوادگی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برطبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تعدادی از نوجوانان در سن مدرسه در خارج از مدرسه و در دورهمی‌های خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند و این امر حساسیت آموزش و پرورش استان را دو برابر کرده است.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: مدیران مدارس از ورود دانش‌آموزان دارای کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند و تنها راه پذیرش مجدد دانش‌آموز در کلاس‌های حضوری، ارائه گواهی سلامت از سوی پزشک متخصص است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم، اظهار کرد: تمامی مدارس استان در هر وضعیتی باز و کادر اجرایی و معلمان در مدرسه حضور خواهند داشت.

واقعی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزشی است، افزود: معلمان در دوران شیوع کرونا با فعالیت مستمر و مضاعف نگذاشتند دانش‌آموزی از آموزش بازبماند که این امر در سال تحصیلی جدید نیز به صورت حضوری و غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت اعتباراتی به صورت کشوری به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم خراسان جنوبی بود و پس از آن نیز ۶۰۰ میلیون تومان مواد بهداشتی خریداری شد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا بوده و ملاک تصمیمات آموزش و پرورش، آمار، اطلاعات و فرامین این ستاد در سطح استانی و ملی است، تصریح کرد: جریان آموزش هیچ کودکی نباید قطع شود و تمامی دانش‌آموزان خدمات آموزشی و پرورشی را از راه‌های مختلف مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد و یا به صورت حضوری دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان در مدارس است؛ اما امسال شرایط فرق می‌کند و هیچ دانش‌آموزی الزامی برای آموزش حضوری ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...