635 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی شهرستان ری انجام شد


635 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی شهرستان ری انجام شد

شهرری - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: 635 مورد بازرسی ادواری از ابتدای سال جاری از واحد تولیدی، صنفی و صنعتی این شهرستان انجام شد.

حمیدرضا داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازدید ها در حوزه های نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار و حوادث انجام شده است.

این مسئول افزود: بازرسان اداره کار شهرستان ری ۴۵۴ بازدید نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، ۶۶ بازدید بر اثر حوادث در واحدهای تولید، ۱۸۱ بازرسی موردی بر اثر شکایت کارگران و مردم و ۱۰۲ بازدید برای شناسایی اتباع بیگانه انجام داده اند.

داداشی ادامه داد: بر این اساس ۳۵۱ اتباع بیگانه فاقد پروانه فعالیت در واحدهای صنفی و صنعتی این مدت شناسایی شدند و ۵۴ کارفرما نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید براینکه فعالیت اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای تولیدی بر اساس قانون جرم است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان متخلف در وهله اول پنج برابر حقوق کارگر غیر مجاز جریمه و در صورت تکرار به ۲ برابرافزایش می یابد، ضمن اینکه به دستگاه قضایی نیز معرفی و بر اساس قانون شلاق و بین سه تا ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان می باشد.

داداشی یادآور شد: اتباع بیگانه ای که دارای گذرنامه قانونی هستند و در برنامه آمایش و شناسایی وزارت کشور شرکت کرده اند با حضور در اداره کار و تعاون شهرستان ری در حوز شغل های ساختمانی، کوره پزخانه ها، کشاورزی و برخی مشاغل دیگر مانند کارگران بازیافتی مجوز فعالیت دریافت کنند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج