دفاع مقدس نماد اراده مردم در مقابل زورگویی‌های استکبار است


دفاع مقدس نماد اراده مردم در مقابل زورگویی‌های استکبار است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش بوکان گفت: دفاع مقدس سرمایه ارزشمندی از رشادت هوشمندانه و نماد استقامت و اراده ملت ایران در مقابل دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی است.

سلیمان مام‌عزیزی روز دوشنبه در مراسم زنگ ایثار و مقاومت که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه راهنمای دخترانه "بنت الهدی" بوکان برگزار شد، افزود: هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی نشان داد که هیچ نیروی توانایی مقابله با اراده مردم و اتحاد آنها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه عزت ملت ایران در دنیا مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی است، اظهار داشت: ایمان و اراده قوی جوانان ما در گذشته و امروز ثابت کرد که می‌توانند هر نوع تهدیدی را خنثی و نقشه دشمنان را بر باد دهند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه شهدا در هشت سال دفاع مقدس با خون خود کشور را مقابل توطئه دشمنان بیمه کردند، ادامه داد: به برکت شجاعت دلیرمردان و زنان ایرانی، امروز کشور روز به روز قله‌های پیشرفت و اقتدار را بیش از پیش فتح می‌کند.

وی از نواخت زنگ ایثار و مقاومت در مدارس به عنوان زنگ خودباوری در بین دانش آموزان یاد کرد و افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای حفظ و ترویج روحیه شهادت طلبی است.

اتحاد و همدلی مردم در مقابل استکبار عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود

دفاع مقدس نماد اراده مردم در مقابل زورگویی‌های استکبار است

فرمانده سپاه بوکان نیز در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) و با تکیه بر قوای ایمان و اعتقاد راسخ خود توانستند در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.

سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی افزود: در زمان جنگ تحمیلی همه آحاد جامعه از جمله روحانیان، فرمانداران، کارگران، کسبه اصناف، کوچک و بزرگ در جبهه حضور پیدا کرده و با دست خالی بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شدند.

وی ادامه داد: همه مسوولان و نهادها نسبت به بزرگداشت هفته دفاع مقدس رسالت خطیری بر عهده دارند تا بتوانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که یادگار آن ایام است را به نسل جوان و دانش آموزان انتقال دهند.

وی اضافه کرد: دشمن بعثی با حمایت استکبار با شروع جنگی نابرابر علیه نظام نوپای ایران اسلامی آمده بود که کشور را ساقط کند اما شکست خورد و این مرهون مجاهدت‌های رزمندگانی بود که از تمام تعلقات دنیوی خود گذشتند و توانستند آزادی و عزت را برای ما به ارمغان بیاورند.

انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان از ضروریات است

دفاع مقدس نماد اراده مردم در مقابل زورگویی‌های استکبار است

امام جمعه بوکان نیز در این آیین گفت: انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و دانش آموزان که از جنگ خبر ندارند، از ضروریات بوده و مسوولان این امر خطیر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ماموستا ملا عباس احمدی ادامه داد: مردم با دست خالی و بدون امکانات نظامی با تمام توان در مقابل رژیم بعث و حامیان آن ایستادگی کرده و توانستد با تمام توان بر دشمن پیروز شوند.

در پایان این مراسم زنگ ایثار و مقاومت توسط مسوولان شهرستان به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ صدام حسین به عنوان رییس جمهوری وقت عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون این کشور با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد و هشت سال جنگ تحمیلی رقم خورد؛ اکنون که سال‌ها از پایان جنگ می‌گذرد، هرساله ملت ایران هفته دفاع مقدس را به یاد ایثار و شهادت رزمندگان اسلام گرامی می‌دارند و یاد و خاطره آنان زنده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا