مازندران نیازمند اهدای خون است


مازندران نیازمند اهدای خون است

ساری- ایرنا - مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام این که بیماری کووید- 19 شمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون را در استان کاهش داده است ، از شهروندان درخواست کرد تا برای نجات جان بیماران با مراجعه پایگاه‌های و مراکز دریافت خون در این کار خیرخواهانه مشارکت کنند.

دکتر ذوالفقار تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که با اهدای یک واحد خون جان سه بیمار نیازمند از مرگ نجات می یابد ، گفت : تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود و تجهیزات این واحدها کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون نگران و دغدغه می توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون در سال جاری را ۷۴ هزارو ۳۱۰ نفر اعلام کرد و افزود : بررسی ها نشان می دهد که مراجعه امسال افراد به پایگاه های انتقال خون استان در مقایسه با ٦ ماهه سال گذشته ١٦ درصد کاهش داشته است.

تقوی گفت : شهروندان مازندرانی در مجموع امسال ۶۰ هزار واحد خون اهدا کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود : با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی و بیمارستان های استان به خون و فرآورده های خون و کاهش ذخایر خون ، در حال حاضر استان به همه گروه های خونی بویژه Aمثبت نیاز مبرم دارد و بیماران نیازمند چشم انتظار مشارکت شهروندان نیکوکار برای اهدای خون هستند.
مدیرکل انتقال خون مازندران از عموم شهروندانی که از سلامتی کامل برخوردار هستند و شرایط اهدای خون را دارند دعوت کرده است تا برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در شهرستان های ساری، قائم شهر، آمل ، بابل، چالوس،تنکابن، نور، رامسر و بهشهر مراجعه کنند.

تقوی به اهدا کنندگان خون اطمینان داد که طبق برنامه تمامی افراد در بدو ورود به واحد دریافت خون مورد تب سنجی قرار می گیرند و قبل از اهدای خون ، توسط پزشکان مستقر معاینه می شوند.

وی توضیح داد : بسیاری از اهداکنندگان خون در ماه‌های اخیر به دلیل ترس از ابتلا به کرونا قید حضور در مراکز درمانی و بهداشتی را زده‌اند که در این بین با وجود ثابت بودن نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در جامعه، کاهش روند اهدای خون می‌تواند در صورت استمرار مشکلاتی را ایجاد کند.

تقوی گفت : ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص شامل چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی می‌رسد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد