کاهش 1.2 لیتری مصرف سوخت در نسخه بهبود یافته موتور XU


کاهش 1.2 لیتری مصرف سوخت در نسخه بهبود یافته موتور XU

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) با اشاره به بهبود موتور XU، اظهارداشت: رتبه آلایندگی این موتور ارتقا یافته و مصرف سوخت آن حدود 1.2 لیتر کاهش یافته است، همچنین توان گشتاور این محصول بهبود یافته و قابلیت کاهش مصرف سوخت و لذت رانندگی بیشتری ایجاد می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایران‌خودرو، «مهدی رجبعلی» افزود: سال گذشته با هماهنگی همه بخش های ایران‌خودرو، نقشه راه قوای محرکه این گروه تا سال ۱۴۱۰ ترسیم شد.

وی بیان ‌داشت: در این اقدام، متناسب با محصولات تولیدی ایران‌خودرو تا سال مذکور، نیازمندی هر یک از طرح‌های محصولی به قوای محرکه مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در راستای این نقشه راه آغاز شده است.

رجبعلی افزود: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ارتقای موتور XU است که از موتورهای پرسابقه ایران‌خودرو به شمار می‌رود که به‌روزآوری آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل ایپکو خاطرنشان‌کرد: پس از طی کردن آزمون‌های مختلف و مراحل نمونه‌سازی، پنج نمونه از این موتور در خطوط ایران‌خودرو تولید و برای آزمون‌های نهایی آماده شد.

وی گفت: تا اواخر مهر ماه، حدود ۵۰ دستگاه از این موتور در خطوط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان امسال این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

رجبعلی خاطرنشان‌کرد:‌ همچنین بهبودهایی در نسخه گازسوز این موتور انجام و مشکلات آن رفع شده تا هر چه بیشتر به موتورهای پایه گازسوز نزدیک شود.

مدیرعامل ایپکو بیان‌داشت: این موتور در محصولاتی مانند پژو پارس، سمند و سورن نصب خواهد شد.

پیشتر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرده بود: مطابق با نقشه‌راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه سیلندر و عرضه خودرو با گیربکس‌های جدید در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس