امام‌جمعه میاندوآب‌: احیای فرهنگ عاشورایی، دستاورد مهم دوران دفاع مقدس بود


امام‌جمعه میاندوآب‌: احیای فرهنگ عاشورایی، دستاورد مهم دوران دفاع مقدس بود

مهاباد- ایرنا- امام‌جمعه میاندوآب‌ گفت: احیای مکتب و فرهنگ عاشورا و تبلور واقعی این حادثه دینی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام با تاسی از آن جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.

حجت‌الاسلام حمید حسن زاده روز دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان جهاد و شهادت ‌میاندوآب اظهار داشت: در کنار خسارت‌های مالی و جانی، هشت سال دفاع مقدس دستاورد زیادی برای کشور داشت که اعتلای دینی و فرهنگی جوانان از جمله مهمترین آنها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی برای در امان ماندن دوستان خود روی مین‌ها و سیم خاردارها می‌خوابیدند، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس همانند واقعه عاشورا برای دفاع از دین و کشور جانفشانی کردند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه گرایش به ایثار و از خود گذشتگی مردم ایران اسلامی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی از ویژگی‌های دیگر هشت سال دفاع مقدس است، اضافه کرد: از بین بردن آمریکا هراسی در جهان، توجه مردم به عالم آخرت و افزایش امید و اعتماد به نفس از ثمره‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، نام ایران اسلامی را در دنیا بر سر زبان‌ها انداخت، گفت: صدور انقلاب اسلامی به جهان در طول آن دوران اتفاق افتاد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه خوداتکایی، معنویت‌افزایی، فرهنگ‌سازی و رهایی از وابستگی از دستاوردهای دفاع مقدس است، افزود: هشت سال دفاع مقدس، مکتب و دانشگاه انسان‌سازی بود و بیشتر رزمندگان غذا و جیره‌های خوراکی خود را نمی‌خوردند و به دوستان‌شان هدیه می‌کردند و حتی برخی به جای دیگری به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند.

وی اظهار داشت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به دنبال بلوکه کردن پول‌های ایران، ایجاد مانع برای فروش نفت و تحریم دارو نبود بلکه در صدد این بود که ایران اسلامی نباشد و با تحریم‌ها و توطئه‌ها علیه ایران اهدافی را دارد که به یاری خداوند متعال و با رشادت رزمندگان به اهداف خود دست نخواهد یافت.

میاندوآب با تقدیم ۸۵۰ شهید، ۱۳۰ جانباز و ایثارگر و ۱۷۹ آزاده نقش پررنگی در دفاع از کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشت.

هفته دفاع مقدس از امروز در کشور آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری