پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید


اگر فولکس‌واگن ID.3 جایگزین الکتریکی گلف باشد پس ID.4 نیز جایگزین الکتریکی تیگوان خواهد بود. این خودرو به‌صورت رسمی در 24 سپتامبر رونمایی خواهد شد اما ما توانسته‌ایم به همراه تیم مهندسی فولکس‌واگن پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی‌اش بنشینیم. آنچه تست شده نسخه فول فرست ادیشن مکس بوده و از باتری 77 کیلووات ساعتی و پیشرانه … The post پشت فرمان نسخه...

اگر فولکس‌واگن ID.3 جایگزین الکتریکی گلف باشد پس ID.4 نیز جایگزین الکتریکی تیگوان خواهد بود. این خودرو به‌صورت رسمی در ۲۴ سپتامبر رونمایی خواهد شد اما ما توانسته‌ایم به همراه تیم مهندسی فولکس‌واگن پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی‌اش بنشینیم.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

آنچه تست شده نسخه فول فرست ادیشن مکس بوده و از باتری ۷۷ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار سود برده است. برای خودرویی همچون ID.4 باید حدود ۵۹ هزار یورو پول پرداخت کرد. البته اگر نشان فرست ادیشن و تمامی تجهیزات خاص این مدل را حذف کنید قیمت خودرو به رقم قابل‌هضم‌تر ۴۹ هزار یورو خواهد رسید که از همین باتری و پیشرانه سود می‌برد.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

در نهایت قیمت پایه ID.4 به حدود ۳۷ هزار یورو خواهد رسید. این مدل از باتری ۵۲ کیلووات ساعتی و قدرت کمتر استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۲۱ نسخه چهار چرخ محرک و قوی‌تر ID.4 نیز عرضه خواهد شد. اگر اشکودا انیاک را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیریم انتظار می‌رود محصول فولکس‌واگن نیز با قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۴۵۹ کیلومتری در دسترس باشد. همچنین احتمال عرضه مدل داغ GTX با خروجی ۳۰۲ اسب بخاری وجود دارد.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

مدل ۲۰۱ اسب بخاری تست شده برد ادعایی ۵۲۰ کیلومتری دارد. خریداران می‌توانند این خودرو را با شارژر سریع ۱۲۵ کیلوواتی سفارش دهند که در این صورت طی نیم ساعت می‌توان به برد ۳۲۰ کیلومتری دست‌ یافت؛ اما ID.4 به‌صورت استاندارد با شارژر ۵۰ کیلوواتی عرضه شده و برای دست‌یابی به برد یاد شده باید یک ساعت صبر کرد. همچنین استفاده از شارژر خانگی نیز باعث می‌شود شارژ باتری در ۱۱ ساعت انجام شود.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

در کنار ما دیمیتری آسموس مهندس مسئول تائید کننده نهایی این شاسی‌بلند الکتریکی حضور داشت. پروژه قبلی او نسل هفتم گلف R بوده چیزی که ما سریعاً به آن اشاره کردیم و او گفت که ID.4 هم کاملاً اسپورت خواهد بود. البته توانایی آفرود این خودرو در حد شاسی بلندهایی با این ابعاد خواهد بود و رانندگان خواهند توانست از برخی مسیرهای نه چندان سخت عبور کنند. البته وقتی ما شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن را در پیست تست کردیم بزرگ‌ترین نقطه قوت آن را یافتیم: این خودرو سواری فوق‌العاده‌ای دارد.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

با گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری‌ای که به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اکسل جلو فقط به فرمان متصل بوده و ریسک نامتوازن شدن فرمان از نظر وجود گشتاور کاملاً حذف شده است. کمی تکان در بدنه وجود داشته که آن‌هم طبیعی است. البته ID.4 دقیق حس شده و بسیار سبک‌تر و چابک‌تر از وزن ۲.۲ تنی اعلامی است. البته باتری و پیشرانه به منظور ایجاد مرکز ثقل پایین در کم خودرو پنهان شده‌اند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شاسی‌بلند جدید فولکس نیز در ۸.۵ ثانیه ثبت می‌شود.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

ما به رالف برنداستاتر که رئیس برند فولکس‌واگن است انتقادات موجود درباره کابین پلاستیکی ID.3 را منتقل کردیم. دلیل این کار نیز جهانی بودن ID.4 است زیرا در چین و آمریکا هم عرضه خواهد شد.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

اما طراحی کابین این خودرو کاملاً تحت تأثیر ID.3 بوده ولی خب پلاستیک‌های بکار رفته در آن نرم‌تر بوده و کیفیت بالاتری دارند. هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده نیز در این خودرو وجود داشته و احساس‌برانگیز است. سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش سفارشی ۱۲ اینچی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خاص خودش را دارد.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

ID.3 آغازگر فصل جدیدی در تاریخ فولکس‌واگن بوده اما بی‌شک ID.4 محصول مهم‌تری خواهد بود زیرا به عنوان اولین محصول جهانی از خانواده ID روانه بازارهای گوناگون خواهد شد. در کل این خودرو پکیجی متنوع بوده و نسخه‌های زیادی از آن عرضه خواهد شد. ما واقعاً تحت تأثیر این خودرو قرار گرفتیم و اگر قیمت آن به حدود ۳۰ هزار پوند برسد قطعاً شانس موفقیت بالایی خواهد داشت.

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

مشخصات فولکس‌واگن ID.4 فرست ادیشن مکس پروتوتایپ

قیمت: ۵۲۷۰۰ پوند (تخمینی) پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۷۷ کیلووات ساعتی قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۱۰ نیوتون متر گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شعاع حرکتی: ۵۲۰ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!