فیزیوتراپی در منزل


فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی شامل حرکات و تمرینات جسمی و فیزیکی می ­باشد که متخصصان انجام آن را به بیماران جراحی شده و دارای مشکلات مفصلی و عضلانی تجویز می­نمایند. انجام تمرینات فیزیوتراپی، در بیشتر مواقع و برای بسیاری از افراد که از این خدمات استفاده می کنند، منجر به بهبود وضعیت حرکتی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایط کنونی و با وجود بیماری کرونا، بسیاری از افراد توانایی حضور در مراکز درمانی برای دریافت خدمات فیزیوتراپی را ندارند. علت این امر، دو دلیل متفاوت است. در درجه اول وجود بیماری کرونا و بالا رفتن ریسک ابتلا به این بیماری در افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و دلیل دوم عدم توانایی برخی از افراد مانند معلولین توانایی رفت و آمد در مسیر فیزیوتراپی و مواجهه با دردسرهای آن می باشد.

برای جلوگیری از خروج بیجا از منزل و عدم قرارگیری در مراکز درمانی پر تجمع، فیزیوتراپی در منزل راهی مناسب برای تمام افراد است تا درمان خود را در محل حضور خود و همراه با امنتیت در سلامتی و آرامش خاطر به اتمام برسانند. فیزیوتراپی در منزل معمولا توسط پزشک در منزل به بیمار تجویز می شود و حرکات و نحوه انجام آن به میزان ناتوانی فرد متقاضی خدمات دارد.

علاوه بر این در صورت سالمند بودن فرد و ناتوانی خانواده برای پرستاری از او به علت مشغله های زیاد، خدمات پرستار سالمند در منزل نیز از سوی مجموعه هوم کا قابل ارائه می باشند. بیمارانی که پس از عمل جراحی و در دوران نقاهت پس از آن نیازمند خدمات فیزیوتراپی می باشند، بر اساس تجربیات گذشته معمولا به خدماتی مانند تزریقات در منزل یا پانسمان در منزل نیز احتیاج پیدا می کنند. مجموعه هوم کا این خدمات را به صورت موازی به این عزیزان ارائه خواهد داد.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا یکی از مجموعه های فعال در سطح شهر تهران می باشد که به انجام خدمات با کیفیت شهره است. کارشناسان و متخصصان این مجموعه از مهارت و تجربه بالایی برخوردارند و به همین دلیل می توانند کمک بسیاری به درمان فرد متقاضی خدمات کنند.

فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در محل از جمله خدمات درمانی است که از سوی مجموعه های خدمات درمانی و مراقبتی و با هدف بهره مندی افراد نیازمند به خدمات فیزیوتراپی در منزل ارائه می شوند. خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل انجام حرکات کششی، ماساژ درمانی و بهره­گیری از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی برای بهبود مشکل حرکتی افراد است. خدمات فیزیوتراپی در محل بر اساس سن، جنسیت و میزان اختلال به وجود آمده در بیمار تعیین می شوند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل می بایست توسط فردی متخصص ارائه شود. تنها در این صورت است که امکان اثربخشی درمان به بالاترین کیفیت خود می رسد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند شامل گروه های زیر شود:

معلولین حرکتی مادرزاد افراد ناتوان در اثر شکستگی استخوان بیماران مبتلا به بیماری های حرکتی مانند ام اس و پارکینسون بیماران روماتیسمی و آرتروزی بیماران دستگاه های تنفسی و قلبی

گاهی اوقات افراد در حین انجام ورزش های مختلف دچار آسیب های عضلانی و مفصلی می شوند. این افراد نیز با تجویز پزشک و به صورت تخصصی می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند. دردهای کهنه که در اثر عدم پیگیری افراد در گذشته پدید آمده اند نیز جزو مواردی است که با استفاده از خدمات فیزیوتراپی بهبود پیدا خواهند کرد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل در سه گروه متفاوت دسته بندی می شوند: دسته اول تمرین درمانی می باشد. تمرین درمانی شامل ماساژ درمانی و ورزش های خاصی می شود. دسته دوم که توسط تجهیزات فیزیوتراپی انجام می شود، الکتروتراپی است. تجهیزات مورد استفاده در این روش از فناوری تولید امواج مایکرو ویو، امواج رادیویی، امواج الکترونیکی و امواج مافوق صوت استفاده می کنند و با استفاده از امواج تولید شده به الکتروتراپی که یکی از گروه های فیزیوتراپی در منزل می باشد پرداخته می شود. دسته سوم کارهایی هستند که فیزیوتراپیست به کمک دست خود و با تکیه بر مهارت های آموخته شده انجام می دهد.

فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

پیشینه علم فیزیوتراپی بیانگر استفاده طولانی مدت انسان ها از این روش درمانی می باشد. با پیشرفت علوم، روش های قدیمی به روز شده اند و اکنون در حدی پیشرفت کرده اند که به شاخه ای جدا در دانشگاه تبدیل شده و می توان شاهد پرورش متخصصان فیزیوتراپی بود.

یکی از مزایای فیزیوتراپی در منزل، حضور بیمار در محیط خانه است. بدون شک حضور بیمار یا فرد معلول در خانه آرامش بیشتری را برای او به همراه خواهد داشت. حضور در مراکز درمانی و دیدن بیماران با علائم بیماری های پیشرفته تر از خودش، به شدت برای او استرس زا خواهد بود. در نتیجه حضور در منزل می تواند روند بهبود ناتوانی را سرعت ببخشد.

علاوه بر این، بدون شک دسته ای از افرادی که به خدمات فیزیوتراپی نیازمندند، جزو افراد پرخطر در زمینه ابتلا به ویروس کرونا می باشند. سالمندان نمونه ای از افرادی هستند که به فیزیوتراپی احتیاج پیدا می کنند اما جزو دسته ای هستند که در صورت ابتلا به کرونا علائم بیماری بسیار خطرناکی را تجربه خواهند کرد و خطر مرگ را افزایش می دهند. این افراد با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل از گزند تهدیدات گفته شده در امان می مانند.

افراد معلول ذهنی از جمله دیگر دسته هایی هستند که می توانند از مزایای فیزیوتراپی در منزل بهره ببرند. بسیاری از این افراد برای حضور در مراکز درمانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. به این علت که توانایی حرکت عادی را ندارند و قطعا حداقل یک نفر همراه نیاز دارد. حضور این چنینی در مراکز درمانی بسیار پر ریسک می باشد. با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل نیازی به جابجایی بیمار نخواهد بود. خدمات به صورت اختصاصی برای او ارائه می شود و این موضوع در باعث افزایش کیفیت و دقت فیزیوتراپیست برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل می شود.

از دیگر مزایای فیزیوتراپی در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت بهتر زمان هزینه کمتر نسبت به حضور در مراکز درمانی نظارت بیشتر اعضای خانواده بر شرایط درمان

مجموعه خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با عنایت به اهمیت بالای فیزیوتراپی و با توجه به متقاضیان بالای خدمات فیزیوتراپی در منزل، ارائه این خدمات را بر عهده گرفته است. این مجموعه با تکیه بر تیم قوی درمانی خود، خدمات درمانی زیادی را در سبد خدمات قابل ارائه خود دارد. فیزیوتراپیست های ماهر و آموزش دیده این مجموعه با توجه به تجربه بالا و شرکت در دوره های تخصصی، توان بالایی در ارائه خدمات با کیفیت دارند.

فیزیوتراپی در منزل

هزینه فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی ابعاد مختلفی دارد. بیماری ها و دردهای نواحی زیادی از بدن با فیزیوتراپی قابل درمان می باشند. آسیب های وارد شده بر اعضایی مانند کمر، گردن و زانو با فیزیوتراپی در منزل قابل بهبودی می باشند. علاوه بر این، بیمارای هایی مانند ام اس و پارکینسون و افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل قابل درمان می باشند و در کمترین حالت ممکن سبب بهبود زندگی فرد مبتلا به بیماری خواهد شد.

مجموعه خدمات مراقبتی و درمانی هوم کا یکی از ارائه کنندگان خدمات فیزیروتراپی در تهران می باشد. از آنجایی که استفاده از خدمات برابر برای اقشار مختلف سرلوحه این مجموعه می باشد، در این مجموعه هزینه خدمات فیزیوتراپی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت تعیین شده است.

خدمات فیزیوتراپی در منزل با مجموعه هوم کا

یکی از مهمترین موارد موثر بر اثربخشی بالای خدمات فیزیوتراپی در منزل، مهارت فیزیوتراپیست می باشد. فردی که برای انجام خدمات در محل حضور می یابد، می بایست تخصص کافی را داشته باشد. فیزیوتراپیست های مجموعه هوم کا، علاوه بر تحصیلات در رشته فیزیوتراپی، تمام دوره های تکمیلی مورد نیاز را گذرانده اند و به همین علت، از نیازهای بیمار آگاهی دارد، با معاینه بیمار مشکلات را تشخیص و می تواند در بهبود آن ها نقش پر نگی داشته باشد.

برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل با مجموعه هوم کا، کافیست تا با کارشناسن این مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه اطاعات اولیه بیمار را دریافت نموده و بر اساس شرایط بیمار، فیزیوتراپیست مناسب بیمار را به محل اعزام می نماید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)