یکی از انواع لباس های بافتنی پرکاربرد برای کودکان شلوار می باشد که در مدل ها و طرح های گوناگونی وجود دارد و می توان با استفاده از قلاب یا دو میل به بافتن آن پرداخت. با توجه به این که لباس های بافتنی گرمای لازم و مناسبی برای روزهای سرد سال دارند بنابراین استفاده از آن ها برای کودکان بهترین گزینه می باشد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت شلوار نوزاد به روشی ساده آشنا کنیم.

آموزش بافت شلوار نوزاد دختر و پسر

بافتنی یکی از هنرهای بسیار زیبا و پرکاربرد می باشد که می توان از طریق آن لباس های مختلفی در مدل های گوناکون بافت و مورد استفاده قرار داد. شما می توانید با یادگیری این هنر جذاب انواع لباس هایی را که احتیاج دارید به راحتی در منزل ببافید. از جمله بافتنی های جدید که می توانید برای فرزندتان به این طریق ببافید انواع سرهمی بافتنی، بلوز و ژاکت های فانتزی، جوراب بافتنی و بافت شلوار نوزاد می باشد که نحوه بافت بسیار آسانی دارند و با کمی حوصله و دقت می توانید مدل های زیبایی از آنها را در منزل ببافید. ما در این مطلب قصد داریم شما دوستان گرامی را با نحوه بافتن شلوار برای نوزاد آشنا نماییم که با قلاب بافته می شود و کسانی که سررشته زیادی در قلاب بافی ندارند نیز می توانند با این آموزش، صاحب شلوار بافتنی زیبایی شوند.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

وسایل مورد نیاز :

کاموا متوسط میل شماره ۴

مراحل بافت :

در مرحله اول ابتدا حدود ۳۶ دانه سر بیندازید. بعد رج اول را ۲ دانه زیر، ۲ دانه رو تا پایان رج به همین صورت ببافید. در رج بعدی مجددا ۲ دانه رو و ۲ دانه زیر تا پایان رج به همین شکل ادامه بدهید. اکنون ۴ تا ۵ سانتی متر به همین گونه ببافید.

در اولین رج پس از بافت کشباف دانه اول را برداشته و بعد یک دانه اضافه نمایید. میل را از قسمت جلوی نخ برده و نخ را بر روی میل بیندازید. باقی مانده دانه ها نیز از قسمت زیر بافته می شوند. در رج دوم دانه اول را برداشته و یک دانه به آن اضافه نمایید، میل را از قسمت پشت نخ بردارید و نخ را بر روی میل بیندازید. باقی مانده دانه ها نیز از قسمت رو بافته می شوند.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

در سومین رج تمامی دانه ها از قسمت زیر بافته می شوند. در رج بعدی تمامی دانه ها از قسمت رو بافته می شوند. در رج پنچم دانه اول را برداشته و یک دانه به آن اضافه نمایید. سپس میل را از بخش جلوی نخ برداشته و نخ را بر روی میل بیندازید. باقی مانده دانه ها را نیز از قسمت زیر ببافید.

در رج بعدی دانه اول را برداشته و یک دانه به آن اضافه نمایید. باقی مانده دانه ها را نیز از قسمت رو ببافید. رج هفتم دانه ها از قسمت زیر بافته می شوند. رج بعدی اولین دانه را برداشته و بقیه دانه ها را از قسمت رو ببافید.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

در رج نهم اولین دانه را برداشته و یک دانه به آن بیفزایید و الباقی دانه ها را از زیر ببافید. رج بعدی را نیز به همین صورت دانه اولی را بردارید و یک دانه به آن اضافه نمایید و دانه های بعدی را از قسمت رو ببافید. به همین شکل به بافتن ادامه دهید تا بافت انجام شده به حدود ۱۳ سانتی متر برسد که در واقع باید با بافت کشباف به حدود ۱۸ سانتی متر برسد.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

اولین رج پس از ۱۳ سانتی متر دانه اول را بردارید و یک دانه به آن اضافه نمایید در صورتی که از قسمت زیر می بافید میل را از بخش جلوی نخ برده و نخ را بر روی میل بیندازید و چنانچه از قسمت رو می بافید میل را از سمت پشت نخ ببرید و نخ را بر روی میل بیندازید. باقی مانده دانه ها نیز به همین صورت باید بافته شوند.

در رج بعدی مجددا دانه اول را برداشته و یک دانه به آن اضافه نمایید و دوباره الباقی دانه ها را نیز به همین شکل ببافید. در سومین رج نیز دوباره دانه اول را بردارید و یک دانه به آن اضافه نمایید و باقی مانده دانه ها را نیز ببافید. رج چهارم نیز به همین صورت یک دانه را بردارید و دانه ای به آن اضافه نمایید و دانه های بعدی را نیز تا آخر ببافید.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

حدود ۱۰ رج به همین صورت ببافید یعنی باید ۱۰ دانه اضافه گردد. پس از آن حدود ۱۸ سانتی متر با همان تعداد دانه ببافید و سپس حدود ۲ سانتی متر کشباف لوله ای ببافید. لنگه دیگر شلوار را نیز به همین صورت ببافید و در پایان درز ها را به همدیگر بدوزید.

نحوه بافتن کشباف لوله ای به این صورت است که رج اول را باید یک دانه زیر و یک دانه رو ببافید. در رج بعدی دانه های رو را بافته و برای دانه های زیر نخ را به همان صورت که دانه زیر را می بافید پشت میل بیندازید اما دانه را بدون این که ببافید تنها از میل طرف چپ به میل طرف راست منتقل کنید.

آموزش بافت شلوار نوزاد با قلاب با روشی آسان و راحت

در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت شلوار نوزاد به روشی بسیار ساده آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این نوع بافتنی را در منزل درست کرده و از هنر دست خود لذت ببرید.