قیمت تعیین‌ شده برای خرید تضمینی گندم کم نیست


قیمت تعیین‌ شده برای خرید تضمینی گندم کم نیست

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت تعیین‌ شده برای خرید تضمینی گندم کم نیست. هر ساله 10 تا 15 درصد افزایش قیمت در زمینه گندم اتفاق می‌افتد اما در سال زراعی گذشته گندم 40 درصد افزایش قیمت داشته‌ و قیمت گندم از نرخ تورم پایین‌تر نبوده‌ است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان گندم تضمینی خریداری شده در سال زراعی گذشته، اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی ۴۵۲ هزار تن بوده که نسبت به تعهد تعیین شده توسط وزارتخانه ۴درصد افزایش دارد و هزینه ۱۰۰ درصد این میزان پرداخت شده‌ است.

وی افزود: قیمت تعیین‌ شده برای گندم کم نیست. هر ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در زمینه گندم اتفاق می‌افتد، اما در سال زراعی گذشته گندم ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ و درست است که میزان تورم شدیدتر بوده‌، اما قیمت گندم از نرخ تورم پایین‌تر نبوده‌ است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص علت کم بودن نرخ خرید تضمینی گندم، عنوان کرد: قیمت تضمینی گندم فقط برای گندم و چغندر به ما اعلام می‌شود که مواد اولیه دو کالای اساسی نان و شکر است. ایجاد تورم در چنین کالاهایی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و به همین دلیل نرخ تعیین‌ شده توسط دولت زیاد نیست و خوشبختانه میزان تولید گندم هم در سطح استان و هم در سطح کشور خوب بوده‌ است.

حاجی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما تورم هفتگی و ماهیانه داریم، اما قیمت اعلام‌ شده توسط دولت به اسفند و مهر ماه سال گذشته باز می‌گردد، با این وجود کسی کشاورزان را به فروش تضمینی اجبار نکرده‌ و اگر در جایی با قیمت بهتری از آنان خریداری می‌شود، اجباری وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش نرخ خرید تضمینی، تصریح کرد: قیمت ابتدایی اعلام شده در مهر ماه سال گذشته برای سال زراعی، ۲۲۰۰ تومان بود که در فروردین ماه ۹۹، این میزان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافت. برای سال زراعی نیز قطعا باید افزایش قیمتی اتفاق بیفتد. قیمت پیشنهادی ما برای هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بوده‌ است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان