52 باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان در قم وجود دارد


52 باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان در قم وجود دارد

قم – ایرنا – کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه شاخص های توسعه ورزش بانوان در این استان روند صعودی دارد گفت: 52 باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان و بیش از 19 هزار و 200 بانوی ورزشکار سازماندهی شده در این استان وجود دارد.

زهره فلاح روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان ورزشکار قم درسال ۹۸، دستاوردها و افتخارآفرینی های برجسته ای در سطح ملی و بین المللی قم زدند.
وی حضور بانوان در عرصه مدیریت ورزش استان را یکی از اتفاق های کم سابقه دانست و ادامه داد: انتخاب ۲ تن از بانوان به عنوان رئیس هیات های ورزشی در سال ۹۸ اتفاقی کم نظیر در سال ۹۸ در ورزش قم بود که نشان از مدیریت موفق بانوان در ورزش است.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: ۹۳ کارگاه های علمی و ورزشی و همچنین ۴۶ کلاس مربیگری و داوری در سال ۹۸ در این استان برگزار شد که نتیجه این دوره ها افزایش سطح کیفی و آمار جامعه مربیان و داوران استان بود.
وی توجه به ورزش همگانی را عامل مهم در توسعه نشاط اجتماعی دانست و اظهار داشت: ۲۰۸ برنامه های همگانی سال ۹۸ در استان در رشته های مختلف برگزار شد که در این برنامه ها بیش از ۹۵ هزار تن از بانوان مشارکت داشتند.
فلاح گفت: به منظور افزایش آمادگی و ارتقای کیفی بانوان ورزشکار در استان ۲۳۶ مسابقه در رشته های مختلف ورزشی در قم برگزار و ورزشکاران بانوی استان به ۲۲۷ مسابه کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه ۱۶ تیم از ورزشکاران بانوی استان در لیگ های برتر کشور در رشته های مختلف حضور دارند، افزود: این استان در سال ۹۸ میزبانی از ۱۴ رویداد ورزشی کشوری را به عهده داشت .
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: کسب ۷۱۹ مدال از مسابقات کشوری و همچنین ۹۸ مدال بین المللی از جمله افتخارآفرینی بانوان ورزشکار قم در سال گذشته بوده است.
بانوان استان قم در ۳۸ هیات ورزشی قم فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید