کلنگ کتابخانه عمومی شهیدان معلمی در جویبار به زمین زده شد


کلنگ کتابخانه عمومی شهیدان معلمی در جویبار به زمین زده شد

ساری - ایرنا - کلنگ ساخت کتابخانه شهیدان معلمی روز سه‌شنبه همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای کلاگر محله شهرستان جویبار به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم آغاز ساخت این کتابخانه آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر که پدر شهیدان معلمی است ، حضور داشت.

استاندار مازندران در این مراسم گفت: توجه به زیرساخت های کتاب و کتابخوانی می تواند در درازمدت دستاوردهای خوبی را برای کشور و استان به دنبال داشته باشد.

احمد حسین زادگان افزود: جنگ تحمیلی با توکل به خدا و همراهی مردم به سرانجام رسیده است بنابراین نمی توانیم نظامی را فرض کنیم که مشکلات خود را بدون همراهی و مشارکت مردمی به سرانجام برسانند.

وی با اعلام اینکه افراد ارزشمند جامعه باید در زمان حیاتشان مورد تجلیل و تقدیر قرار بگیرند، گفت: خیرین کتابخانه ساز از جمله کسانی هستند که باید به آنان توجه بیشتری شود.

استاندار مازندران افزود : خیرین کتابخانه ساز زیادی در استان داریم که بار مالی زیادی را از دوش دولت و نظام برداشته اند، بنابراین باید به آنان توجه بیشتری شود.

حسین زادگان همچنین از اداره کل کتابخانه های مازندران خواست که در حوزه خیرین و مشارکت مردمی ورود بیشتری داشته باشد.

مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه در سطح استان در چند سال گذشته ۲۷ کتابخانه به بهره برداری رسید، گفت : در هفته دولت امسال هم ۲ کتابخانه به بهره برداری رسید و هم اکنون مجموعه کتابخانه عمومی در سطح این استان به ۱۱۷ واحد رسیده است.

آرزو ولیپور افزود که تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم ۲ کتابخانه دیگر استان هم تکمیل و به بهره برداری می شود.

وی با اعلام اینکه در چند سال گذشته ساخت هیچ کتابخانه ای در مازندران شروع نشد ، گفت : اولویت ما در استان تکمیل پروژه های نیمه تمام بود و اکنون کتابخانه شهیدان معلمی اولین طرح در این زمینه است که ساختش شروع می شود.

ولی پور افزود که زمین محل ساخت کتابخانه را آیت الله علی معلمی اهداء و هزینه ساخت را هم خودش تقبل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط