دانشگاه کردستان به رتبه‌های برتر کنکور بسته تشویقی ارائه می‌دهد


دانشگاه کردستان به رتبه‌های برتر کنکور بسته تشویقی ارائه می‌دهد

سنندج - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه برای پذیرفته‌شدگان با رتبه‌های برتر کنکور 99 که بخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند، بسته‌های تشویقی ویژه‌ایی در نظر گرفته است.

محمد رزاقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسته‌ها شامل کمک هزینه ماهانه به صورت نقدی و اختصاص خوابگاه رایگان و یا معادل هزینه خوابگاه به صورت نقدی به این دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی افزود: در گروه آزمایشی ریاضی و در رشته های مهندسی برای رتبه های یک تا پنج هزار و غیرمهندسی برای رتبه های یک تا ۱۰ هزار، در گروه آزمایشی علوم تجربی برای رتبه های یک تا ۱۰ هزار، در گروه آزمایشی علوم انسانی برای رتبه‌های یک تا هزار، در گروه آزمایشی زبان برای رتبه‌های یک تا هزار و در گروه آزمایشی هنر برای رتبه‌های یک تا ۵۰۰، ماهانه ۲ میلیون و پانصد هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رزاقی اضافه کرد: در بسته تشویقی شماره ۲ کمک هزینه پرداختی ماهانه شامل خوابگاه رایگان و یا معادل ریالی آن برای رتبه های پنج هزار و یک تا ۱۵ هزار برای گروه آزمایشی رشته های مهندسی، ۱۰هزار و یک تا ۲۰ هزار برای رشته‌های غیرمهندسی همین گروه، ۱۵ هزار و یک تا ۳۵ هزار در گروه آزمایشی علوم تجربی، هزار و یک تا سه هزار در گروه آزمایشی علوم انسانی، هزار و یک تا ۲هزار گروه آزمایشی زبان و ۵۰۱ تا هزار گروه آزمایشی هنر خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان یادآور شد: در سال تحصیلی جدید سه هزار و ۷۸ دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شود که ۲ هزار نفر در مقطع کارشناسی، یک هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۸ نفر در مقطع دکترای خواهد بود.

رزاقی به تحصیل ۱۱ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از این تعداد هفت هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته مقطع کارشناسی، سه هزار دانشجو در ۱۱۶ رشته مقطع ارشد، ۴۷۰ دانشجو در ۳۵ رشته مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند که در مجموع ۲۴ درصد دانشجویان کل استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۸۹ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، تاکید کرد: این دانشگاه ۴۱۰ عضو هیات علمی دارد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو