40 عنوان ویژه برنامه به مناسب هفته دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود


40 عنوان ویژه برنامه به مناسب هفته دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود

شهرری ـ ایرنا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: 40 عنوان ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس در کلان شهر تهران برگزار می‌شود.

حمیدعلی صمیمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم نواختن دهمین زنگ دانش آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس به ۴۰ ساله شده است برنامه ها از خرداد ماه آغاز و تا روز بزرگداشت شهید در اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفته دفاع مقدس امسال با رونمایی از تقریط رهبر معظم انقلاب بر کتاب مربع های قرمز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های معزم شهدا، اجرای مسابقات چند جانبه ورزشی توسط مدیران کل اجرایی دستگاه های مختلف استان تهران و استانداری تهران از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

صمیمی ادامه داد: نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و همچنین نواختن زنگ دانش آموز شهید به نیابت از ۳۹ هزار شهید دانش آموز در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از دیگر برنامه های هفته مقدس در تهران است.

این مسئول با بیان اینکه کنگره ملی لاله های سفید به مناسبت فرا رسیدن سالروز حادثه منا در روز دوم مهر ماه برگزار می شود، افزود: همچنین در روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور برنماه میهمانی لاله ها و قرایت پیام رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

صمیمی یادآور شد: برنامه شب های پرستاره با حضور خانواده های معزم شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مردم خداجوی تهران در میدان امام حسین(ع) اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا جانشان را به عنوان بالاترین سرمایه خود تقدیم کشور و نظام اسلامی کرده اند، تصریح کرد: ریخته شدن خون شهدا به پای انقلاب و نظام اسلامی ایران موجب ایجاد فرهنگ غنی مقاومت، ایثار و جانفشانی شده است که امروز علاوه بر داخل کشور مورد توجه بسیاری از مردم آزاده در جهان است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تا زمانی که تمامی مردم و مسئولان فرهنگ ایثار شهادت و از خود گذشتگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند هیچ کشور متجاوزی به خود اجازه تعرض و دست درازی به ایران اسلامی را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، دهمین زنگ دانش آموز شهید امروز(سه شنبه) همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ و هفته دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نواخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر