بارندگی و وزش باد شدید در برخی نقاط گیلان


بارندگی و وزش باد شدید در برخی نقاط گیلان

رشت - ایرنا 1- سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه نسبتا ناپایدار و استقرار هوای خنک در منطقه است، گفت: بر این اساس تا پنجشنبه به تناوب شاهد وزش باد و بارندگی موقتی شدید و رعد و برق خواهیم بود.

شبنم هادی نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت برای ارتفاعات و دامنه های جنوبی استان آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان برای روز چهارشنبه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد (موقتی شدید) و احتمال رعد و برق و برای روز پنجشنبه کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط افزایش ابر، بارندگی پراکنده، گاهی وزش باد و افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: احتمال آب‌ گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال اصابت صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزندگی جاده های در استان طی مدت فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست از اینرو توصیه می شود شهروندان و گردشگران از استقرار در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

هادی نژاد بیشینه و کمینه دمای استان را نیز طی شیانه روز گذشته به ترتیب در منجیل با ۲۸ درجه و دیلمان با ۱۲ درجه سانتی گراد عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز بین ۲۰ تا ۲۷ درجه طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !