قتل مرد جوان در درگیری خونین همسایه‌ها


قتل مرد جوان در درگیری خونین همسایه‌ها

یکی از آن دو جوان به طرفداری از «س» به طرف مرد 65 ساله و خانواده اش هجوم می‌برد و چهار عضو این خانواده را خون آلود نقش بر زمین می‌کند که در این میان پسر 25 ساله خانواده جان خود را از دست می‌دهد.

قتل مرد جوان در درگیری خونین همسایه‌ها
عامل جنایت در بلوک ۴ منطقه قاسم آباد مشهد با دستورات ویژه قضایی و تلاش ۴۸ ساعته کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شد که با ضربات چاقو اعضای یک خانواده را به خون کشیده بود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی، عصر روز گذشته دقایقی بعد از دستگیری متهمان پرونده «جنایت در بلوک ۴» گفت: بیست و نهم شهریور، گزارش نزاعی خونین بین ساکنان سه واحد آپارتمانی در بلوک ۴ یک مجتمع مسکونی در بولوار حجاب مشهد به پلیس رسید که طی آن اعضای یک خانواده چهار نفره با وارد آمدن ضربات وحشتناک قمه به شدت مجروح شده بودند.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: با حضور پلیس در صحنه حادثه مشخص شد که مجروحان به یکی از مراکز درمانی محلی انتقال یافته اند، اما پسر ۲۵ ساله این خانواده که «مهدی-ر» نام داشت بر اثر عوارض ناشی از اصابت قمه جان خود را از دست داده است و دیگر مجروحان که پدر ۶۵ ساله، مادر ۵۵ ساله و دختر ۱۵ ساله بودند برای درمان و معالجه از آن مرکز درمانی به بیمارستان طالقانی منتقل و بستری شده اند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: به دنبال قتل جوان ۲۵ ساله، بی درنگ قاضی ویژه قتل عمد مشهد نیز عازم محل وقوع جنایت شد و به این ترتیب تحقیقات گسترده کارآگاهان اداره جنایی با دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی احمدی نژاد برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت ادامه یافت.
وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که تعدادی از اهالی ساختمان به دلیل رعایت نکردن اصول همسایه داری در حالی با یکدیگر دچار اختلاف شده اند که مرد ۶۵ ساله ساکن در یکی از واحد‌های بلوک ۴ به فردی که به طور مجردی در واحد دیگر زندگی می‌کرد، تذکر داد که برخی اصول اخلاقی و اجتماعی را رعایت کند، اما این موضوع به مذاق همسایه جوان خوش نیامد و این گونه اختلافات آن‌ها شکل گرفت.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید ادامه داد: طبق بررسی‌های پلیس، در این میان دو مرد ساکن در بلوک ۴ به نام‌های «س» و «و» با طرح یک نقشه با مرد ۶۵ ساله درگیر می‌شوند و او را با ضربات کابل کتک می‌زنند که با ایجاد سر و صدا، دیگر اعضای خانواده مرد ۶۵ ساله نیز به کمک او می‌روند، ولی آن‌ها هم کتک می‌خورند.

رئیس پلیس خراسان رضوی اضافه کرد: ساعتی بعد دو جوان دیگر پروسوار وارد بلوک ۴ می‌شوند که یکی از آن دو جوان به طرفداری از «س» به طرف مرد ۶۵ ساله و خانواده اش هجوم می‌برد و چهار عضو این خانواده را خون آلود نقش بر زمین می‌کند که در این میان پسر ۲۵ ساله خانواده جان خود را از دست می‌دهد و مرد ۶۵ ساله به همراه دختر ۱۵ ساله و همسر ۵۵ ساله اش در بیمارستان بستری می‌شوند.
سردار تقوی که به خاطر حساسیت پرونده‌های جنایی، همواره به طور مستقیم بر عملیات‌های پلیسی نظارت می‌کند در ادامه این ماجرا تصریح کرد: پس از آن که جوانب و زوایای چگونگی وقوع قتل، شبانه در حضور قاضی احمدی نژاد و در اتاق عملیات پلیس آگاهی مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفت، رصد‌های اطلاعاتی برای دستگیری عاملان این نزاع مرگبار در حالی آغاز شد که «س» یکی از اهالی بلوک ۴ به کلانتری پنجتن مراجعه کرد و با نشان دادن خراشیدگی‌های خون آلود روی بدنش مدعی شد که هدف ضربات چاقو قرار گرفته است!

فرمانده حافظان امنیت خراسان رضوی یادآور شد: به محض این که ادعای «س» در بی سیم‌های پلیس پیچید، بی درنگ کارآگاهان با مجوز قضایی عازم کلانتری پنجتن شدند و «س» را به مقر پلیس آگاهی هدایت کردند. این مرد ۳۹ ساله که به همراه خانواده اش در ساختمان بلوک ۴ زندگی می‌کند در بازجویی‌ها ادعا کردتوسط مرد ۶۵ ساله هدف ضربات چاقو قرار گرفته است، اما بررسی‌های پلیس خلاف ادعای او را نشان می‌داد به همین دلیل این مرد ۳۹ ساله در حضور قاضی ویژه قتل عمد مورد بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفت و به ناچار حقیقت ماجرا را فاش کرد.
او با معرفی متهم به قتل که پسر خواهرش است، در تشریح حادثه گفت: بعد از آن که با اعضای خانواده «حسن» (مرد ۶۵ ساله) درگیر شدیم، همه در پایین بلوک و زیر پله‌ها بودیم که من به پسر خواهرم «مجتبی» زنگ زدم و به او گفتم که دعوا کرده ام. او هم با یکی از دوستانش سوار بر خودروی پژو پارس سفید رنگ به محل آمد و ناگهان به طرف اعضای خانواده مرد ۶۵ ساله هجوم برد.
سردار محمدکاظم تقوی با اشاره به عملیات تخصصی دستگیری متهمان افزود: ردیابی متهمان فراری که با تلاش ویژه و شبانه روزی کارشناسان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی همراه بود، کارآگاهان را به باغی در یکی از روستا‌های اطراف مشهد کشاند و در نهایت همه عوامل مرتبط با این پرونده جنایی فقط طی ۴۸ ساعت دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با قدردانی از دستورات به موقع و حضور قاضی ویژه قتل عمد در کنار کارآگاهان اداره جنایی، خاطرنشان کرد: جرایم مهمه و به ویژه پرونده‌های جنایی همواره با همکاری صمیمانه دستگاه قضایی و تلاش‌های شبانه روزی به نتیجه رسیده است که این امر همچنان موجب «احساس امنیت» در شهروندان می‌شود.

در همین حال رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز درباره جزئیات دستگیری عامل این جنایت مرگبار و دیگر متهمان پرونده جنایت در بلوک ۴ به خراسان گفت: ساعتی بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در محل وقوع جنایت، جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل این پرونده جنایی در حضور قاضی علی اکبر احمدی نژاد برگزار شد و بلافاصله گروه ویژه‌ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ بهرامزاده (رئیس اداره جنایی) عملیات گسترده‌ای را در چند شاخه اطلاعاتی آغاز کردند.
سرهنگ جواد شفیع‌زاده افزود: پس از دستگیری «س» در کلانتری، بی درنگ کارآگاهان با استفاده از راهنمایی‌های مقام قضایی، مخفیگاه «مجتبی» (متهم به قتل ۳۶ ساله) را در منطقه پنجتن مشهد به محاصره درآوردند، اما او که متوجه دستگیری «س» (دایی اش) شده بود به مکان نامعلومی گریخت.
در عین حال کارآگاهان به ردیابی او پرداختند. این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عملیات در چند شاخه اطلاعاتی ادامه یافت تا این که سرنخ‌ها به باغی در یکی از روستا‌های اطراف مشهد رسید که نشان می‌داد یکی از متهمان تحت تعقیب در آن جا مخفی شده است؛ بنابراین کارآگاهان، عملیات دستگیری وی را به تاخیر انداختند و با زیر نظر گرفتن وی، متوجه شدند که مجتبی به همراه یکی از دوستانش سوار بر پراید به طرف باغ در حرکت هستند.
سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: پس از هماهنگی با قاضی ویژه قتل عمد، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی و هماهنگ، چهار متهم اصلی پرونده را دستگیر کردند که دقایقی بعد نیز با حضور قاضی احمدی نژاد در اتاق بازجویی پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیق از آنان ادامه یافت.
"مجتبی " (متهم به قتل) که هنوز از چگونگی دستگیری خود در شوک بود، شب گذشته به سوالات تخصصی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پاسخ داد و به صراحت ارتکاب جنایت را پذیرفت.
در این بازجویی که تا پاسی از شب ادامه داشت، متهم این پرونده جنایی گفت: وقتی دایی ام با من تماس گرفت من سوار بر پژو پارس دوستم شدم و به طرف بولوار حجاب قاسم آباد رفتم. آن جا بود که دیدم همه زیر پله‌ها جمع شده اند من هم با چاقو به سمت مرد ۶۵ ساله و خانواده اش حمله کردم و بعد با دایی ام به منزل مادرم در پنجتن رفتیم.
آن جا نقشه کشیدیم که چگونه چاقوکشی را به گردن مرد ۶۵ ساله بیندازیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم با زخمی کردن خودمان چنین وانمود کنیم که آن‌ها ما را با چاقو زده اند!

اما وقتی «س» در کلانتری دستگیر شد من هم از آن جا گریختم. در همین حال «س» (متهم دیگر پرونده) به قاضی ویژه قتل عمد گفت: به دلیل اختلافاتی که با حسن (همسایه) پیدا کرده بودیم تصمیم گرفتیم او را ادب کنیم به همین خاطر من و «و» (همسایه دیگر) به پشت بام مجتمع رفتیم و کابل آنتن او را قطع کردیم.
وقتی مرد ۶۵ ساله برای بررسی آنتن به پشت بام آمد من با کابلی که در دستم بود او را کتک زدم، اما با سر و صدای او پسر و دخترش نیز هراسان به پشت بام آمدند که به ناچار آن‌ها را نیز زدم. وقتی پلیس به محل آمد به آن‌ها گفتم که مرد ۶۵ ساله بشقاب آنتن ماهواره را پایین انداخته است
به همین دلیل با هم درگیر شده ایم. اما با رفتن پلیس من به خواهرزاده ام زنگ زدم که با حضور او در محل، این حادثه رخ داد. تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این پرونده جنایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این جنایت هولناک همچنان ادامه دارد.
قتل مرد جوان در درگیری خونین همسایه‌ها
منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در