لزوم توسعه بخش گردشگری مازندران و آستاراخان


لزوم توسعه بخش گردشگری مازندران و  آستاراخان

استاندار مازندران رونق گردشگری را نیز موجب تسهیل و توسعه سایر حوزه ها به ویژه بخش اقتصادی میان مازندران و آستاراخان دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار با سرکنسول ایران در آستراخان روسیه با اشاره به این که در حوزه کشورهای cis باید شاهد اتفاقات جدیدی باشیم، گفت: باید از ظرفیت و مزیت کشورهای cis، تعرفه های گمرکی صادرات کالا به ویژه تعرفه های ترجیحی کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا که شامل ما می شود، استفاده کنیم تا زمینه بهره مندی تجار و بازرگانان مازنی را در بخش های مختلف فراهم شود.

وی با بیان این که استان مازندران حدود ۱۵ قلم مرکبات، محصولات کشاورزی و گوشتی تولید می کند که در برخی از این موارد همچون تولید برنج و گوشت سفید، رتبه اول کشور را دارا است، خاطرنشان کرد: در محصولات شیلاتی از مزایای خوبی برخورداریم و در ماه های آینده شاهد اقدامات خوبی در بسته بندی ماهیان خاویاری و شیلاتی هستیم.

استاندار مازندران افزود: بخش کشاورزی از مرکبات و کیوی و گل های زینتی آپارتمانی و لبنیات از جمله مزایای مهم و توانمندی های صادراتی مازندران است.

وی رونق گردشگری را نیز موجب تسهیل و توسعه سایر حوزه ها به ویژه بخش اقتصادی میان دو استان مازندران و آستاراخان دانست و از ظرفیت های فراوان این حوزه یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خبرنگاران جهت ایجاد و برقراری مراودات اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه های دو استان در قالب توسعه تقویت همکاری های علمی بین دو استان از دیگر برنامه ها و اهداف مهم است.

حسین زادگان یادآورشد:توانمندی های صادراتی مازندران با توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص آسترا خان روسیه باید به منصه ظهور برسد.

وی برقراری خطوط پروازی را از جمله مزایای میان دو استان دانست و با اشاره به این که باید از زیرساخت های موجود در این بخش بهره برد، گفت: در حمل نقل بین المللی با توجه به وجود بنادر مناسب در استان می توانیم با استفاده از از دانش فنی، گسترش سطح کشت فرا سرزمینی را رقم بزنیم که منجر به افزایش صادرات می شود.

*ظرفیت گل و گیاه مازندران برای صادرات به روسیه

در ادامه کوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز با اشاره به ظرفیت های استان مازندران برای حضور در بازارکشورهای همسایه شمالی گفت: محصولات کشاورزی به ویژه گل و گیاه مازندران از قابلیت بالایی برای صادرات به روسیه برخوردار است.

وی افزود: تغییر در نحوه بسته بندی و برندسازی محصولات کشاورزی، صنعتی و اقتصادی موجب تحول در حوزه صادرات می شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان اظهارکرد: برقراری پروازهای مستقیم اقتصادی بین ساری و آسترا خان روسیه از جمله موضوعاتی است که مورد انتظار ما است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم