فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و منطقه سه عراق با یکدیگر دیدار کردند


فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و منطقه سه عراق با یکدیگر دیدار کردند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندهان مرزبانی استان کرمانشاه و منطقه سه عراق روز چهارشنبه در محل پایانه بین‌المللی مرز رسمی خسروی درباره افزایش همکاری‌ها و برقراری تامین امنیت هرچه بیشتر در مرزهای 2طرف با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

سرلشکرحسین عبدالهادی محمد محبوبه فرمانده منطقه سه عراق صبح امروز در راس هیاتی پس از انجام تشریفات نظامی و آیین استقبال، از طریق مرز رسمی و بین المللی خسروی وارد شهرستان قصرشیرین شد و مورد استقبال سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در این نشست گفت: روابط بسیار خوب و سازنده ای بین مرزبانان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق وجود دارد و تعامل هرچه بیشتر بین ۲ طرف نتایج خوبی را برای افزایش مراودات به دنبال دارد.

سرهنگ یحیی الهی افزود: هدف از این نشست و دیدار، افزایش امنیت در نوار مرز و تلاش برای صیانت از آن با همکاری طرف عراقی است.

وی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و احشام و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات، مشروبات الکلی و تردد غیرمجاز مرزی از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و منطقه سه عراق با یکدیگر دیدار کردند


فرمانده مرزبانی منطقه سه کشور عراق هم گفت: هم افزایی خوبی بین مرزبانان استان کرمانشاه و منطقه سه عراق وجود دارد و به منظور برقراری امنیت بیشتر باید روابط بین طرفین افزایش یابد.

سرلشکر حسین عبدالهادی محمد محبوبه افزود: امسال به خاطر شرایط کرونا نمی توانیم میزبان زائران حسینی باشیم.
وی در پایان از استقبال مرزبانی استان کرمانشاه و برگزاری این نشست قدردانی کرد.

فرماندهان مرزبانی کرمانشاه و منطقه سه عراق با یکدیگر دیدار کردند

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین نیز دارای بزرگترین پایانه بین المللی مسافری در خاورمیانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری