رییس علوم پزشکی: وضعیت کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است / ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد / برای مشاغل پرخطر خواستار محدودیت هستیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است و در حال حاضر بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها نسبت به جمعیت را با اختلاف فاحش با سایر استان‌ها در اختیار دارد. وی ادامه داد: امروز 10 بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند و ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس علوم پزشکی: وضعیت کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است / ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد / برای مشاغل پرخطر خواستار محدودیت هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت کرونا در قم بسیار نگران‌کننده است و در حال حاضر بیشترین آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها نسبت به جمعیت را با اختلاف فاحش با سایر استان‌ها در اختیار دارد.

محمدرضا قدیر عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، افزود: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰ بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند و ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد.

رییس بیمارستان علوم پزشکی قم گفت: رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۰ درصد رسیده و تعداد زیادی از شهروندان بی‌توجه به کرونا هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شیوع به‌صورت خانوادگی هم انجام می‌شود و برای ممنوعیت حضور در آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها رایزنی‌هایی کردیم.

قدیر افزود: برای مشاغل پرخطر و آیین ها هم خواستار محدودیت هستیم که نیاز به تصمیم‌گیری‌های مسئولان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه استان در مهار کرونا مردم هستند و باید مردم با این مساله همراهی کامل داشته باشند.

به گفته قدیر، برای کنترل شیوع بیشتر کرونا باید مساله دورکاری کارمندان بار دیگر اجرا شود.

وی با انتقاد از وضعیت عمومی قم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یادآور شد: تجمعات در قم زیاد و پرشمار است و بستنی‌فروشی‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها و غیره کمترین رعایت را در پروتکل‌ها دارند.

قدیر ابراز داشت: ما به آینده امیدوار هستیم، اما در حال حاضر هیچ پرستار متقاضی کار در استان وجود ندارد و همان‌هایی هم که هستند تعدادشان محدود بوده و خسته شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با ادامه روند کنونی باید منتظر فاجعه‌ای در مساله بستری‌ها و فوتی‌های کرونا باشیم.

به گفته وی، ذخایر استراتژیک تجهیزات بهداشتی قم به مدت ۳ ماه آینده تامین شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مهدیزاده رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم نیز در این جلسه گفت: نماز جمعه قم از روز یازدهم مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصورتی‌که مورد تایید نهایی مسئولان ملی قرار بگیرد از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: پروتکلی برای بازگشایی نماز جمعه در سراسر کشور در حال تدوین است و در صورت تصویب، نماز جمعه فارغ از هر رنگ و شرایط کرونایی بازگشایی خواهد شد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است