تشکیل نخستین حزب مخالف حکومت سعودی از سوی معارضان تبعیدی


تشکیل نخستین حزب مخالف حکومت سعودی از سوی معارضان تبعیدی

گروهی از فعالان عربستانی که در کشورهایی از جمله انگلیس و ایالات متحده در تبعید به سر می‌برند، تشکیل یک حزب مخالف حکومت سعودی  را اعلام کردند.

تشکیل نخستین حزب مخالف حکومت سعودی از سوی معارضان تبعیدی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، جمعی از فعالان سعودی مقیم کشورهای خارجی، تشکیل اولین حزب مخالف زمامداری ملک سلمان را اعلام کردند.

تشکیل «حزب اجتماع ملی» که در نودمین سالگرد تاسیس پادشاهی عربستان اعلام شد، چالش جدیدی برای حکومت آل سعود در زمانی است که این کشور با عواقب پایین آمدن قیمت نفت مبارزه می‌کند و خود را به عنوان اولین کشور عربی برای برگزاری اجلاس G20 در ماه نوامبر آماده می‌کند.

در بیانیه اعضای این حزب آمده است: ما تأسیس حزب اجتماع ملی که هدف آن تحکیم دموکراسی در نظام حاکم عربستان است را اعلام می‌کنیم.

«یحیی عسیری» فعال حقوق بشر مقیم لندن رهبری این حزب را بر عهده دارد و از جمله اعضای دانشگاهی آن می‌توان به «مضاوی الرشید»، «سعید بن ناصر الغامدی» پژوهشگر، « عبدالله العوده» ساکن ایالات متحده و «عمر بن عبدالعزیز» مقیم کانادا اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یحیی عسیری نوشت: راه‌اندازی این حزب را در یک لحظه حساس در تلاش برای نجات کشورمان و برای رقم زدن آینده‌ای دموکراتیک و پاسخ به آرزوهای مردم خود اعلام کردیم.


در بیانیه این حزب آمده است: حکومت با افزایش دستگیری‌های سیاسی، ترورها، سیاست‌های تهاجمی علیه کشورهای منطقه و مجبور کردن مردم به فرار از کشور، به اعمال خشونت‌آمیز و سرکوب ادامه می‌دهد.

العوده که پدرش، «سلمان» العوده»، در سپتامبر 2017 دستگیر شده گفت که تشکیل این حزب مخالف، اقدامی بود که از مدت‌ها قبل انتظار برای انجام شدن آن وجود داشت.

وی افزود که هدف وی رها کردن کشور از ناآرامی و دیکتاتوری مطلق و هموار کردن راه دموکراسی از طریق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید