1600 پویش آماده باش ورزشی در استان تهران اجرا شد


1600 پویش آماده باش ورزشی در استان تهران اجرا شد

تهران- ایرنا- رییس هیات ورزش همگانی استان تهران گفت 1600 پویش مردمی آماده باش ورزشی از دهم مرداد تا اول مهر ماه در جهت نشاط اجتماعی در سطح استان تهران برگزار شد.

ولی الله شجاع پوریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با نظر فدراسیون و به صورت پایلوتو در بازه ۵۰ روزه بیش از ۲۰هزار نفر در همایش های ورزشی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف از برگزاری پویش آماده باش ورزشی آموزش صحیح حرکات ورزشی به شهروندان بوده است گفت: با شیوع کرونا و شرایط ناشی از این بیماری باعث شد فعالیت ورزشی و روحیه نشاط اجتماعی در جامعه کم رنگ شد که با برگزاری چنین طرح هایی مشارکت گروهی و مردمی را از طریق تلویزیون و فضاهای مجازی در میان خانواده ها گسترش دادیم.

رییس هیات ورزش همگانی استان تهران با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا ورزش تعطیل نیست، خاطر نشان کرد: کمبود نشاط اجتماعی و گرفتاری‌های روزمره باعث شده است تا بسیاری از شهروندان کمتر به سلامت فردی توجه کنند و بیماری‌های دیابت، فشار و چربی خون در کمین آنان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هدف از این طرح های ورزشی حضور اجتماعات مردمی با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای توسعه ورزش همگانی بوده که با پخش موسیقی مجاز و مفرح حس سرزندگی را برای شهروندان افزایش یافت.

به گفته رییس هیات ورزش همگانی، استان تهران، یکی از استانهای پایلوت در ورزش همگانی محسوب می شد که از طریق طرح آوای ورزش در همسایگی روزهای سه شنبه با حضور در مجتمع های مسکونی پایتخت از طریق بالکن های منازل و فضای باز، ورزش همگانی را گسترش دادیم.

شجاع پوریان با اشاره به اینکه این پویش به همت ۳۵ کمیته و ۲۰حوزه و شهرستان استان تهران اجرایی شد، تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه حدود ۴۰ برنامه ورزشی در قالب ویدیو آموزشی، اینفوگرافی، موشن گرافی، چالش های مجازی، پوستر تخصصی و برنامه های لایو توسط مربیان و ورزشکاران رشته های همگانی استان در صفحات مجازی هیات انتشار می یافت.

وی همچنین به برنامه هفته دفاع مقدس در سطح استان تهران پرداخت و گفت: پویش ورزش همگانی به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز شامل برنامه پیاده روی و صبح و نشاط با همکاری موزه دفاع مقدس چهارم مهر ماه( ۷صبح جمعه) در این محل برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد